کار آفرین جوان در گفتگو با خبرگزاری برنا؛

جوانان با بازارهای کسب و کار کشور آشنایی خوبی ندارند/ هیچ موفقیتی بدون سختی حاصل نمی شود

۱۳۹۹/۰۵/۲۰ - ۰۹:۲۲:۳۱
کد خبر: ۱۰۴۱۷۹۰
جوانان با بازارهای کسب و کار کشور آشنایی خوبی ندارند/ هیچ موفقیتی بدون سختی حاصل نمی شود
کارآفرین جوان در صنعت راه و ساختمان گفت: هر فردی که امید دارد، فقیر نخواهد بود و دارایی بزرگی دارد که لازم است برای رسیدن به آن تلاش کنند و تنها به کلمات اکتفا نکنند و از الگوهای موفق در حوزه خود نیز مشورت بگیرند و بر این باور برسند که هیچگونه موفقیتی بدون پشت سر گذاشتن دوران سختی حاصل نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ نگین سجادی اصل متولد سال ۱۳۷۳ در کرمانشاه یکی از کارآفرینان صنعت راه و ساختمان و پوشاک بانوان است که هم اکنون فعالیت های گسترده ای در این دو حوزه انجام می دهد.

او در گفتگو با خبرگزاری برنا ضمن تاکید براینکه از سال ۱۳۹۳ و با سرمایه اندک فعالیت خودرا آغاز کردم، ابراز داشت: در این مسیر بدون شک همسر و پدرم بسیار تاثیرگذار بودند، آن ها به جد بنده را تشویق به ادامه کار می کردند. این تشویق به هیچ عنوان مالی نبود اما تاثیرگذاری به شدت بالایی داشت.

او ادامه داد: عدم آشنایی جوانان با بازارهای کسب و کار در کشور امروزه دلیلی شده است تا جوانان بر این تصور باشند که امکان موفقیت وجود ندارد، این امر منوط به آموزش در دوران نوجوانی و پیش از ورود به چرخه اقتصاد کشور است. از نگاه بنده این اتفاق نوعی ضعف در آموزش و پرورش محسوب می شود.

سجادی اصل خاطرنشان کرد: امروزه با گسترش فعالیت های رسانه ای و فضای مجازی بسیاری از ضعف هارا می توان پوشش داد تا جوانان بتوانند پیش از ورود به عرصه اقتصادی، با قوانین، راه حل ها و مشکلات فضای کاری خود آشنا شوند. لازم بذکر است، دوری از هرگونه زیاده خواهی ها در شروع هر فعالیت اقتصادی و صبر و استمرار در مسیر درست، جوانان را به موفقیت نزدیکتر می کند.

او افزود: کسب و کارهای بسیاری در کشور وجود دارد که می توان با توسعه آنها، افراد بیشتری را مشغول به کار و در نهایت درآمد بیشتری کسب کرد. برخی از مشاغل نیز وجود دارند که سرمایه کمتری برای این امر نیاز دارند؛ برای مثال در زمینه عمران، با قدری حمایت بیشتر از بخش خصوصی طیف وسیعی از مهندسین جوان و تحصیل کرده و همچنین کارگرانی که متاسفانه این روزها به دلایل متعددی بیکار شده اند، می توانند به چرخه کار برگردند.

این مهندس عمران با بیان اینکه تمامی موارد فوق قطعا به حمایت بیشتر حاکمیت نیاز دارند، بیان کرد: حاکمیت نقش بسیار مهمی در حمایت از جوانان دارد اما جوانان نیز بدانند که ممکن است در بسیاری از موارد آن هارا دست کم بگیرند اما باید ایستاد و برای بدست آوردن آنچه از نگاه ما حق است، جنگید.

نگین سجادی اصل در پایان ضمن تقدیر و تشکر از زحمات پدر، مادر و همسر خود در طول دوران فعالیت خود، گفت: بنده حقیر به تمامی جوانان هم سن خود توصیه می کنم تا هر زمانی که نا امیدی و افکار منفی باعث شوند که ما بر این باور برسیم که در جامعه ما موفقیتی حاصل نمی شود، دوری کنیم. از نگاه بنده هر فردی که امید دارد، فقیر نخواهد بود و دارایی بزرگی دارد که لازم است برای رسیدن به آن تلاش کنند و تنها به کلمات اکتفا نکنند و از الگوهای موفق در حوزه خود نیز مشورت بگیرند و بر این باور برسند که هیچگونه موفقیتی بدون پشت سر گذاشتن دوران سختی حاصل نخواهد شد. بدون شک آرزوی بنده برای تمامی آن ها موفقیت، لبخند و سلامتی است.

 

نظر شما