رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قدس:

عدم توجه به پسماندها می‌تواند تأثیر بسیاری در تخریب محیط‌زیست و طبیعت داشته باشد

۱۳۹۹/۰۵/۲۲ - ۱۶:۲۲:۳۵
کد خبر: ۱۰۴۳۱۷۴
عدم توجه به پسماندها می‌تواند تأثیر بسیاری در تخریب محیط‌زیست و طبیعت داشته باشد
رضا شایسته، دومین جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان قدس گفت، امروزه مدیریت پسماند یکی از ضروری‌ترین محورهای توسعه پایدار محسوب می‌گردد و عدم توجه به این موضوع می‌تواند تأثیر بسیاری در تخریب محیط‌زیست و طبیعت داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران، دومین جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان قدس به‌ منظور بررسی معضلات و مسائل مربوط به پسماندها با حضور معاون فنی و عمرانی فرماندار ، رؤسا و نمایندگان دستگاه های نظارتی و  اجرائی در سالن جلسات فرمانداری قدس برگزار گردید.

در ادامه، رئیس حفاظت محیط زیست قدس در این جلسه با اشاره به اینکه امروزه مدیریت پسماند یکی از ضروری‌ترین محورهای توسعه پایدار محسوب می‌گردد بیان کرد: بی شک عدم توجه کافی به این موضوع می‌تواند تأثیر بسیاری در تخریب محیط‌زیست و طبیعت داشته باشد.

رضا شایسته افزود: مرکز بارگیری زباله های عادی در شهرستان فاقد استانداردهای لازم بوده و شیرابه های زیادی در این قسمت تولید می‌شود که طی آن مصوب گردید، شهرداری قدس به قید فوریت و با مدیریت صحیح، نسبت ساماندهی آن اقدام نماید.

همچنین با توجه به تخلیه و رهاسازی نخاله ها در جاده دسترسی به معادن مصوب شد تا پیمانکار مربوطه نسبت به حراست جدی از منطقه و جمع آوری نخاله های تخلیه شده در مکانهای غیر مجاز  اقدام نماید.

شایسته اضافه کرد: پسماندهای پزشکی می‌تواند حاوی انواع ویروس و میکروب‌هایی باشد که در صورت جمع آوری و دفن غیر اصولی در ایام شیوع ویروس کرونا نه تنها طبیعت بلکه محیط شهری را نیز آلوده کرده و تهدید جدی برای بهداشت عموم تلقی می‌گردد و ضمن تأکید بر نظارت جدی به بی‌خطرسازی پسماندهای عفونی بیمارستان ها و مراکز درمانی بیان نمودند: تعدادی از مطب ها با توجه به هزینه های موجود، پسماندهای عفونی را به صورت بی‌خطرسازی نشده درون باکسهای زباله شهرداری رها سازی می‌کنند و مدیریت صحیحی در این زمینه وجود ندارد و مصوب شد تا شبکه بهداشت شهرستان نسبت به ارائه گزارش در خصوص نحوه مدیریت این گونه پسماندها اقدام‌ نماید.

پیگیری موضوع ساماندهی فاضلاب شهرک های صنعتی، پساب تصفیه خانه شهرقدس و فرهنگ سازی در خصوص تفکیک پسماندهای خشک و تر در منازل توسط شهرداری از مصوبات دیگر این جلسه بود.

36a881b0-bb8b-44e8-8990-031ce712cb58

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز