در گفتگو با برنا عنوان شد؛

تعطیلی دو مدرسه غیر دولتی در پردیس/آموزش ها در فضای مجازی باید تکلیف محور باشد

۱۳۹۹/۰۵/۲۴ - ۱۵:۱۱:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۳۷۸۹
تعطیلی دو مدرسه غیر دولتی در پردیس/آموزش ها در فضای مجازی باید تکلیف محور باشد
رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان پردیس گفت: با برگزاری آزمون های آنلاین پر استرس مخالفم و توجه باید بر تکلیف محوری دانش آموز در تایید نهایی باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ مصطفی حسنوند رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان پردیس در گفتگو با خبرگزاری برنا با توجه به نزدیک شدن زمان بازگشایی مدارس گفت: بیشترین دغدغه ی ما در آستانه بازگشایی مدارس فرایند ارزیابی های آموزشی در فضای مجازی و تدریس مجازی است .

وی با بیان اینکه در این دوران با شرایط آموزش مجازی باید نوع نگاه به آموزش و امتحان تغیر کند و خلاقیت رشد کند، افزود: تدریس در مدارس در فضای مجازی باید تکلیف محور باشد، به تست و امتحان آنلاین در ۱۰ دقیقه و  الویت دادن آن در نمره دانش آموز اعتقادی ندارم بلکه استعداد ها و خلاقیت ها باید رشد کند واین آموزش مجازی فرصت خوبی است برای شناسایی خلاقیت های دانش آموزان.

رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان پردیس تاکید کرد: یک معلم صفر تا صد آموزش را باید تکلیف محور کند و دانش آموز و خانواده  نباید مدام سمت گوشی باشند، شاید اصلا کسی گوشی نداشته باشد؛ شب که پدر و مادر منزل هستند و گوشی هوشمند دارند دانش آموز تکالیفش را انجام میدهند و تکالیفشان را ماهی یکبار به مدرسه تحویل دهند و یا در فضای مجازی برای معلم بفرستد.

وی افزود: تلاش ما بر باسواد شدن و پرورش یافتن است نه نمره گرفتن و تایید شدن اگر دانش آموز تحقیق نکند و فقط مدام فیلم آموزشی نگاه کند فایده ندارد.

وی همچنین گفت: با برگزاری آزمون های آنلاین پر استرس مخالفم و توجه باید بر تکلیف محوری دانش آموز در تایید نهایی باشد.

رییس اداره آموزش و پرورش پردیس در خصوص دریافت شهریه و مبالغی در مدارس دولتی گفت:  دریافت شهریه در مدرسه دولتی  الزامی نیست اما مشارکت باید باشد اگر هم به زور از خانواده ای که شرایط پرداخت ندارد ممانعت از ثبت نام دانش اموز شود بازرس اداره برخورد جدی با مدیر میکند.

وی افزود:  مدارس برای تهیه لوازم ضدعفونی و برخی هزینه ها به این مشارکت ها نیاز دارند.

و برای اینکه تعادل رعایت شود بهتر است اولیا شناسایی شوند و از خانواده ای که ضعیف است شهریه دریافت نکنند و اولیا با توجه به مهارتشان گاهی می توانند جای شهریه به مدرسه خدمات ارائه دهند.

حسنوند گفت: اگر کمک به مدرسه مهارت محور باشد اون فردی که دوست دارد نقدی کمک میکند و انکه مهارتی دارد بنوع دیگر مشارکت می کند.

وی خاطر نشان کرد: ما مدارسی داریم که توسط خیرین به انها کمک میشود حتی برای دانش آموزان آن روپوش رایگان تهیه کردیم.

رییس اداره آموزش پرورش شهرستان پردیس تاکیو کرد: مدیران باید پول را در راستای کیفیت بخشی مدرسه بگیرند و خود را مدیون خانواده ای که در فشار مالی است نکنند.

وی در خصوص تعطیلی دو مدرسه غیر دولتی شهر پردیس در استانه شروع سال تحصیلی  گفت: مدارس غیر دولتی طبق دستور در این زمان که آموزش ها مجازی است هم موظف به دریافت کل شهریه  شدند و این تمایل خانواده ها برای ثبت نام فرزندانشان در این مدارس را کم کرده و استقبال بیشتر در پذیرش مدارس دولتی است و برخی از مدارس غیر دولتی اینجا بدلیل کاهش ثبت نام ها و دستور از دفتر تهران و مدیریت اصلی خودشان اقدام به تعطیلی مدرسه کرده اند.

 

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار برنا مبنی بر اینکه مدارس دولتی شهرستان بدلیل هجوم ثبت نام ها از غیردولتی به دولتی  و تعطیلی دو مدرسه به ۴۰ نفر رسیده و در صورت اجرای حضوری کلاس ها چه تصمیمی گرفته خواهد شد گفت:

وزارت آموزش و پرورش هنوز دستورالعملی اعلام کردند اما توجه و سخت گیری بر اجرای   پروتکل ها باید باشد و انچه که ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام میکند.این ستاد تصمیم گیرنده نهایی است که  وضعیت در  شهرستان پردیس سفید است یا خیر.

وی همچنین گفت: وزارت آموزش و پرورش بیشتر از خانواده ها دقت بر رعایت و اجرای پروتکل ها دارد ما برای آموزن ها فاصله ها دو متری با ماسک و ضدعفونی مرتب را داشتیم.

حسنوند در پایان گفت: برای مدرسه ای که گنجایش دارد  و چند طبقه است و هر کلاس در یک طبقه تشکیل بشود مشکلی برای حضور نیست ولی ما تابع ستاد هستیم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز