فرماندار قرچک خبر داد:

حمایت شغلی از معتادین بهبودیافته/ اجرای برنامه‌های پیشگیرانه با رویکرد خانواده محوری

۱۳۹۹/۰۵/۲۹ - ۱۱:۱۰:۴۳
کد خبر: ۱۰۴۶۳۳۸
حمایت شغلی از معتادین بهبودیافته/ اجرای برنامه‌های پیشگیرانه با رویکرد خانواده محوری
پنجمین جلسه شورای فرعی هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان قرچک به ریاست بهمن خطیبی فرماندار و با حضور مدیرکل دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور و دیگر مسئولان با هدف استفاده از ظرفیت‌های شهرستانی برای اشتغال بهبودیافتگان و برنامه‌ریزی لازم برای استمرار اجرای برنامه‌های پیشگیرانه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ فرماندار شهرستان قرچک ضمن بیان برنامه های حمایتی ویژه اشتغال معتادین بهبودیافته، از اجرای برنامه های پیشگیرانه حوزه مبارزه با مواد مخدر در محلات پرخطر از طریق مراکز تخصصی با دو رویکرد "خانواده محوری" و "اجتماع محوری" خبر داد.

بهمن خطیبی در پنجمین جلسه شورای فرعی هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان که با حضور مدیرکل دفتر توسعه مشارکت های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور برگزار شد، گفت: با توجه به رویکرد ستاد مبارزه با مواد مخدر در کشور به سمت جلب مشارکت های مردمی و استفاده از ظرفیت های سازمان های مردم نهاد در عرصه مبارزه با اعتیاد، همکاری خیرین و تشکل های مردمی در قرچک موفقیت آمیز بوده است.

 وی افزود: در شهرستان قرچک در حوزه های مقابله با عرضه، درمان، پیشگیری و توانمندسازی بیماران اعتیاد اقدامات گسترده‌ای انجام شده و حتی برخی طرح ها به صورت پایلوت در شهرستان قرچک در حال اجراست.

خطیبی بیان کرد: در حوزه‌های پیشگیری، توانمندسازی، اشتغال و بازگشت بهبودیافتگان به جامعه نقش خیرین و نهاد‌های فرهنگ‌ساز بسیار مهم است و همچنین کمک های مردمی چرا که در مقابله با آسیب ها هیچ دولتی به تنهایی موفق نخواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: ستاد مبارزه با مواد مخدر در سطح کلان و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در شهرستان ها در کنار دیگر دستگاه های محلی و گروه های خودجوش مردمی می توانند به اهداف خود دست یابند، از این رو از همکاری و ورود تشکل های مردمی به این حوزه استقبال می کنیم.

فرماندار قرچک ادامه داد: محلات آسیب پذیر شهرستان قرچک شناسایی شده و هم اکنون ادارات بنا به وظایف ذاتی که ستاد مبارزه با مواد مخدر تعیین کرده در حال اجرای برنامه های پیشگیرانه و فرهنگی هستند و علاوه بر معتادان، خانواده های آنان نیز در قالب اجرای برنامه ها مورد حمایت قرار می گیرند.

مدیرکل دفتر توسعه مشارکت های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور از راه اندازی کانون "یاریگران زندگی" با هدف پیشگیری از اعتیاد و کاهش آسیب های حوزه مواد مخدر در قرچک و دیگر نقاط کشور خبر داد.

مصطفی جمالی در جلسه شورای فرعی هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان که با حضور فرماندار و دیگر مسئولان قرچک برگزار شد، گزارشی از برنامه های دفتر توسعه مشارکت های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور ارائه داد و خواستار همت همگانی برای رسیدن به اهداف این اداره کل در حوزه مبارزه با اعتیاد شد.

وی اظهار داشت: قاچاقچی مواد مخدر صدها برابر کاری که ما برای مبارزه با این پدیده انجام می دهیم صرف کار پژوهشی می کند تا جوانان را به سمت مصرف این مواد بکشاند.

جمالی افزود: مقابله با عرضه امری لازم ولی کافی نیست، بیشترین تمرکز متولیان مربوطه باید به سمت فرهنگسازی و اقدامات پیشگیرانه معطوف شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: کار اصلی در عرصه مبارزه با مواد مخدر کاهش تقاضاست، اگر کاهش تقاضا اتفاق بیفتد قاچاقچیان نیز به اصطلاح "یارگیری" نمی کنند.

مدیرکل دفتر توسعه مشارکت های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، مدارس و دانشگاه ها را هدف اصلی سوداگران موادمخدر ادامه داد: برای تحقق اهداف حوزه فرهنگی و پیشگیری با استفاده از ظرفیت مردمی، "کانون یاریگران زندگی" در کشور راه اندازی شده و شعب آن افزایش می یابد.

وی با این توضیح که یاریگران زندگی اشخاصی هستند که در مبارزه با موادمخدر نقش ایفا می کنند که باید معتمد و منتخب مردم محلات باشند، گفت: کانون یاریگران زندگی که در 200 نقطه کشور راه اندازی می شود در قرچک نیز با حمایت ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور و فرمانداری شهرستان تشکیل خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز