رئیس اداره اجتماعی، فرهنگی و زائرین فرمانداری ویژه شهرستان ری:

دهیاران نسبت به ترغیب جوانان جهت مشارکت اجتماعی اقدام کنند

۱۳۹۹/۰۶/۰۲ - ۱۰:۰۸:۵۸
کد خبر: ۱۰۴۸۰۷۰
دهیاران نسبت به ترغیب جوانان جهت مشارکت اجتماعی اقدام کنند
رئیس اداره اجتماعی، فرهنگی و زائرین فرمانداری ویژه شهرستان ری با اشاره به نظارت بر فعالیت خیریه ها در بخش کهریزک گفت: دهیاران نسبت به ترغیب جوانان جهت مشارکت اجتماعی اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران؛ آمنه شب کوکا در نشست هم اندیشی با سازمان های مردم نهاد بخش کهریزک با اشاره به سه شاخص سازمان های مردم نهاد اظهار داشت: سازمان های مردم نهاد با سه شاخص غیر سیاسی بودن، غیر انتفاعی بودن و غیر دولتی بودن شناخته می شوند.

وی افزود: غیرانتفاعی بودن از جهت عدم برداشت مستقیم و غیرمستقیم و سایر منافع حاصل از فعالیت خیریه ها می باشد و غیردولتی بودن از حیث عدم وابستگی به دولت معنا پیدا می کند، به عبارت دیگر دولت حق دخالت در تاسیس، اداره و استمرار فعالبت سازمان های مردم نهاد و خیریه ها را ندارد، اما در عین حال امکان نظارت بر روند فعالیت این سازمان ها وجود دارد.

رئیس اداره اجتماعی، فرهنگی و زائرین فرمانداری ویژه شهرستان ری تصریح کرد: دهیاران نسبت به ترغیب جوانان به فعالیت و حضور در سازمان های مردم نهاد و مشارکت اجتماعی اقدام کنند، چراکه توجه به مباحث فرهنگی و اجتماعی نیازمند کار جدی می باشد.

شب کوکا با اشاره به تغییر در روند ثبت خیریه ها و سازمان های مردم نهاد گفت: ثبت نام در سایت Ngo. ir وزارت کشور و تکمیل اطلاعات در مورد اهداف تشکیل، موضوع فعالیت، شیوه اجرا، اعضا و غیره ضروری است که در این راستا از ۵ نفر عضو اصلی بایستی دو نفر تسهیلات کارشناسی در حوزه مددکاری داشته باشند.

وی همچنین تصریح کرد: شورای توسعه و حمایت از تشکل ها در سطح شهرستان ها متشکل از فرماندار و نهادهای تخصصی شکل گرفته است، ضمن اینکه اکنون این امکان فراهم شده تا بخشداران در سطح بخش پس از دریافت تقاضای تشکل ها و پس از ثبت اطلاعات سازمان ها می توانند فعالیت خود را آغاز کنند.

رئیس اداره اجتماعی، فرهنگی و زائرین فرمانداری ویژه شهرستان ری با اشاره به مراجع صدور مجوز فعالیت خیریه ها ادامه داد: پلیس امنیت، فرمانداری و بهزیستی سه مرجع صدور مجوز فعالیت خیریه ها هستند، در این میان جهت نظامند کردن فعالیت خیریه ها، هیئت نظارت شرط آورده مالی برای خیریه ها را در نظر گرفته تا از رشد قارچ گونه برخی خیریه ها جلوگیری شود، از اینرو صرف مجوز از پلیس امنیت و بهزیستی نافی پاسخگویی خیریه ها به بخشداری و فرمانداری نیست.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز