محله های مرکزی شهر میزبان کاروان های عزاداری بود/جمع آوری شبانه روزی زباله و پسماند در منطقه ۱۱

۱۳۹۹/۰۶/۱۰ - ۱۳:۳۵:۴۳
کد خبر: ۱۰۵۱۶۲۷
محله های مرکزی شهر میزبان کاروان های عزاداری بود/جمع آوری شبانه روزی زباله و پسماند در منطقه ۱۱
مراسم عزادارای ماه محرم امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و به منظور پیشگیری از ابتلای شهروندان به این بیماری با رعایت پروتکل های بهداشتی در کوچه ها و محله های مرکزی شهر تهران به شکل متفاوتی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ نصراله آبادیان شهردار این منطقه با بیان این که از سوی معاونت اجتماعی و فرهنگی و همکاری واحد بسیج و با تلاش شبانه روزی نیروهای خدمات شهری با هیئت های منطقه برای برگزاری مراسم عزاداری حضرت سیدالشهدا امام حسین (ع) و یاران با وفایش مشارکت شده است ؛ افزود: راه اندازی " هیئت سیار عزاداران و سوگواران منطقه۱۱ "  با شعارهای محوری " ما ملت امام حسینیم " و " لبیک یا حسین " در سطح خیابان ها و میادین اصلی منطقه به مدت ۴ روز با اجرای گروه سرود آوای رضوان و پخش مداحی و نواهای آیینی ویژه ایام عزاداری از جمله برنامه های محرم امسال بوده است.

آبادیان افزود: ویژه برنامه "کوچه های حسینی " با محوریت راه اندازی تکیه سیار ، سخنرانی و روضه خوانی در کوچه های تمامی نواحی ۴ گانه منطقه ۱۱ به مدت ۱۰ شب از یکم محرم تا شب شام غریبان هر شب ۶ کوچه در هر ناحیه انجام شده است.

به گفته شهردار منطقه 11 برپایی نمایشگاه "خونین عاشورا" با هدف بازسازی واقعه حماسه روز عاشورا به وسیله ماکت و مجسمه های دست ساز و بازسازی مکانهای صحرای کربلا در روز واقعه مانند نهر علقمه، گودال قتلگاه، تل زینبیه، خیمه گاه و....   در میدان منیریه، انتهای خیابان ابوسعید از دیگر برنامه های دهه اول ماه محرم بود.

شهردار منطقه 11 همچنین بیان کرد: در تمامی روزهاو شب های دهه اول محرم و با هدف خدمت رسانی به شهروندان و هیئت ها حین برگزاری مراسم عزاداری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) پس از اجرای برنامه های هیئت ها و حرکت کاروان ها نیروهای خدمات شهری این منطقه  نسبت به پاکسازی محیطی و جمع آوری زباله و پسماندها اقدام کردند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز