گزارش عملکرد اداره ورزش و جوانان شهرستان ری به مناسبت هفته دولت

۱۳۹۹/۰۶/۱۱ - ۰۸:۰۹:۳۳
کد خبر: ۱۰۵۱۹۱۶
گزارش عملکرد اداره ورزش و جوانان شهرستان ری به مناسبت هفته دولت
ورزش شهرستان ری در طول تاریخ این سرزمین، محل افتخارات پر شمار ملی و بین المللی بوده که کسب مدالهای رنگارنگ در میادین مختلف آسیایی، جهانی و المپیک توسط ورزشکاران این دیار، گواهی بر این مدعاست.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران؛ به بهانه آخرین هفته دولت در دوران دولت تدبیر و امید، سراغ دکتر مهدی صداقت معاون مدیرکل و رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ری رفتیم تا از عملکرد یکی از نقاط مهم کشور در حوزه ورزش آگاه شویم.

در ابتدای این مصاحبه از نقش خانواده ورزش ری در مبارزه با ویروس کرونا بگویید؟

البته شیوع ویروس کرونا نه تنها مردم کشور ما، بلکه همه دنیا را درگیر تغییرات اساسی در راستای مبارزه با این میهمان ناخوانده و منحوس کرد و با افتخار اعلام می کنیم خانواده ورزش ری از پیشکسوتان و مربیان گرفته تا ورزشکاران و ورزش دوستان، مثل همیشه در کنار مردم بودند و برای مراقبت از سلامت مردم، "پویش من ماسک می زنم" راه اندازی شد.

''پویش من ماسک میزنم'' با توزیع ۵۰۰ عدد ماسک بین شهروندان ری توسط قهرمانان در میدان اصلی شهرری مورد توجه رسانه ها و مردم قرار گرفت. همچنین ضدعفونی نمودن معابر و سالن های ورزشی به دفعات و از شاخص ترین کارهای امور جوانان و فرهنگی اداره ورزش ری (کمک های مومنانه) بوده است بشرح ذیل است:

اهدای ۱۶۰جهیزیه به زوج های جوان توسط خیرین

توزیع ۳۱۳ جهیزیه به زوج های نیازمند توسط بسیج ورزشکاران و سپاه

توزیع بیش از ۶۰۰۰۰ سبد معیشتی به خانواده های نیازمند

توزیع بسته های بهداشتی به تعداد ۶۵۰ بسته

توزیع پک های بهداشتی توسط خیرین و همکاری اداره ورزش ری و بسیج ورزشکاران به تعداد ۳۵۰۰۰بسته

توزیع بسته های کمک معیشتی توسط هیات های ورزشی ۳۶۰ بسته

توزیع بسته های کمک معیشتی توسط خیرین و همکاری اداره ورزش ری  به تعداد ۲۳۰۰۰بسته

توزیع بسته های کمک معیشتی توسط  ادارات ورزش تابعه و بسیج ورزشکاران به تعداد ۸۵۰بسته

توزیع بسته های کمک معیشتی توسط سمن های جوانان به تعداد ۵۰۰بسته

توزیع بسته های بهداشتی توسط سمن های جوانان به تعداد ۱۰۰۰بسته

توزیع بسته های بهداشتی توسط اداره ورزش ری و بسیج ورزشکاران ری به تعداد ۱۹۰۰بسته

کمی در مورد پویش دست های خدایی برای ما توضیح بدهید.

پویش دست های خدایی، یادبود شهید شاخص ورزش کشور شهید وحید زمانی نیا فرزند قهرمان ری و همرزم حاج قاسم سلیمانی بود که به منظور دستگیری از ورزشکاران آسیب دیده از کرونا در مجموعه ورزشی شهید مقدم شهرری برگزار شد و این اقدامات توسط اداره ورزش ری و گروه بسیج ورزشکاران شهرستان ری و خیرین ورزشی صورت پذیرفته است.

عملکرد اداره ورزش شهرستان ری در بخش عمرانی چگونه بوده است؟

نامگذاری سالن چند منظوره جدید الاحداث باقرشهر به نام شهید "وحید زمانی نیا"،  مسجد حضرت عبدالعظیم در شهرک گام(گلستان)، راه اندازی ۴ پایگاه قهرمانی(خانه جودو مَلک ری، بوکس، تکواندو و ژیمناستیک) در سال ۹۸، تجهیز ۱۱ خانه ورزش روستائی در روستاهای بخش قلعه نو : روستای فیروزآباد، عشق آباد، گل تپه، قلعه نو، قمی آباد، ده خیر، کریم آباد، زمان آباد، طالب آباد، چالطرخان که با وسایل ورزشی تاتامی، تخته استپ و وسایل بدنسازی تجهیز گردیدند.

خانه کشتی شهدای دولت آباد(نادر) توسط بخش خصوصی با مبلغی بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال تجهیز و احداث شده است و تا یک ماه آینده بمناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش افتتاح خواهد شد.

 (این تجهیز در راستای طرح کاهش آسیب های اجتماعی و در جهت کمک به مناطق محروم با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیون ریال صورت پذیرفت) از فعالیت های شاخص ما در حوزه مسائل عمرانی بود.

لطفا تازه ترین افتخارات و اقدامات ویژه ورزشی شهرستان ری را برای مردم بازگو کنید‌.

کسب ۲ سهمیه المپیک توسط حمیده عباسعلی اولین بانوی صاحب سهمیه المپیک در رشته کاراته(کومیته)، حضور سجاد مشایخی بسکتبالیست ارزنده ری در ترکیب تیم ملی و کسب سهمیه المپیک از خبرهای مهم ما در حوزه ورزشکاران و افتخارات این عزیزان بود.

به نظر شما یک ایده ماندگار که در دوره مدیریت شما اجرا شد، کدامیک از فعالیت ها بود؟

برگزاری باشکوه اولین دوره المپیک ورزش روستائی در روستاهای شهرستان ری که در مرداد ماه ۱۳۹۸ انجام شد را می توان یکی از ممتازترین اتفاقات در طول تاریخ ورزش روستایی در کل کشور نام برد.

حضور ورزشکاران خانم و آقا از حدود ۶۰ روستای تابعه پنج بخش کهریزک، مرکزی، قلعه نو، فشافویه و خاوران در شهرستان ری بسیار طرح جالب و ماندگاری شد که شکوه رقابت ها در رشته های مختلف و جدال روستاها برای کسب عنوان روستای طلایی در ورزش، موجب کشف استعدادهای بی شماری برای آینده سازی ورزش شهرستان ری شد.

در مورد ساختار اداره ورزش شهرستان ری نیز توضیحی بفرمایید.

 ما ۳۲ هیات ورزشی فعال و ۴ هیات ورزشی نیمه فعال و ۷ هیأت ورزشی غیرفعال در حال حاضر داریم.

اگر موضوعات خاصی دارید، برای گزارش به مردم بفرمایید.

 در سال ۹۸ اتفاقات خوب و جهادی در ورزش ری انجام شده که خواهش می کنم به این عددها دقت کنید:

همایش ها و جشنواره ها : 54 عدد، ایستگاه های ورزش صبحگاهی:  35 مورد، کارگاه های آموزشی: 14 مورد، مسابقات ورزشی 135 مورد، همایش پیاده روی خانوادگی: 27 مورد ، تشکیل شورای ورزش همگانی 4 مورد، 12 مورد میزبانی مسابقات ورزشی استانی، 6 مورد میزبانی مسابقات کشوری، 1 مورد هم میزبانی مسابقات بین المللی داشتیم. البته در مورد اعزام ورزشکاران نیز باید این نکته را خاطر نشان کنم که 6 مورد اعزام به مسابقات بین المللی داشتیم، 40 بار اعزام به مسابقات کشوری و 300 مورد هم اعزام به مسابقات استانی انجام دادیم.

جمع کل تعداد مدال های کسب شده در سال 98: 453 مدال بوده که 24 مدال جهانی، 15 مدال بین المللی، 18 مدال آسیایی، 142 مدال کشوری،254 مدال هم استانی بوده که نسبت به سال گذشته در سال 97 رشد داشتیم.

در بخش اماکن و نظارت هم دارای:

۷۴۰ بازرسی انجام شده که در سال ۹۸ تعداد  ۳۴۰ بازرسی در سال ۹۹   تعداد ۴۰۰ بازرسی، تعداد مجوز ۵۰  باشگاه، ۱۶۳ باب اماکن ورزشی در سطح شهرستان ری هستیم که 82 باب دولتی و 81 باب خصوصی می باشد.

حرف آخرتان را خواهیم شنید

این را تاکید می کنم که در راستای بهبود شرایط خدمت به ورزشکاران، تعداد نفرات بیمه شده در سال ۹۸، ۱۶۰۸۳نفر بوده که نسبت به سال ۹۷ رشد داشته ایم و به لحاظ مراقبت از سلامت ورزشکاران، بیمه را به عنوان یک دغدغه در پیش گرفته ایم.

در پایان از پرداختن شما به مسائل ورزشی شهرستان ری نیز کمال تشکر را دارم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز