نشست هم اندیشی فرماندار قرچک با رؤسای دانشگاه های شهرستان

۱۳۹۹/۰۶/۲۱ - ۰۸:۳۵:۲۹
کد خبر: ۱۰۵۶۷۴۸
نشست هم اندیشی فرماندار قرچک با رؤسای دانشگاه های شهرستان
نشست هم اندیشی بهمن خطیبی فرماندار شهرستان قرچک و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری با رؤسای دانشگاه های پیام نور، آزاد اسلامی و علمی کاربردی اریکه پرسپولیس با هدف بررسی مشکلات دانشگاه ها در شرایط متأثر از ویروس کرونا، کمک به ارتقای فضای فیزیکی دانشگاه ها، بررسی راهکارهای افزایش کیفیت آموزشی و همچنین استفاده از نظرات آنان در رفع مشکلات منطقه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ فرماندار شهرستان در این نشست بر ضرورت استفاده از ظرفیت اساتید بومی در راستای رفع مشکلات و معضلات تأکید کرد و ارتباط و تعامل دوسویه با جامعه دانشگاهی را منجر به رشد، تحول و توسعه همه جانبه منطقه دانست.

خطیبی همچنین استفاده از پژوهش های علمی بخصوص در موضوعات اقتصادی و اجتماعی را راهکار برون رفت از بسیاری مشکلات دانست و گفت: رفع چالش های کشور بدون مشارکت دانشگاه ها و نهادهای فرهنگی ممکن نیست.

وی افزود: بسیاری از مشکلات امروز جامعه نتیجه عدم پیش بینی ها و عدم پیشگیری هاست؛ بنابراین ضرورت دارد با استفاده از ظرفیت پژوهشی دانشگاه ها از بروز بسیاری آسیب ها که ممکن است در هر حوزه ای از جمله امنیتی، اقتصادی و اجتماعی رخ دهد، جلوگیری کنیم و برای تحقق سند توسعه شهرستان نیز گام های اساسی برداریم.

خطیبی خاطرنشان کرد: وقتی اعتقاد داریم توسعه همه جانبه یک جامعه به توسعه دانشگاه بستگی دارد پس بایستی به رفع مشکلات دانشگاه ها کمک کنیم که در وظایف وزارت کشور نیز این موضوع دیده شده از جمله کمیسیون تخصصی دانشجویی، کارگروه ترویج علم و پژوهش و ... که هدف از تشکیل آنها کاهش مشکلات دانشگاه هاست.

وی ادامه داد: با تشکیل کارگروه ها و کمیسیون های مختلف با مدیریت فرمانداری در هر شهرستان می توان با بهره گیری از نظرات کارشناسی دانشگاهیان، نتایج خوبی رقم زد و از طرفی باید رفع مشکلات دانشگاه ها از جمله کاستی های فضای فیزیکی و امکانات، کمک به جذب دانشجو، فراهم کردن آرامش و امنیت خاطر تحصیلی و ... جزو اولویت ها باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار نیز در این نشست نقش دانشگاه ها در سیاست گذاری منطقه را حائز اهمیت دانست.

خدایی راد به چالش هایی اشاره کرد که بحران کرونا برای دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی بوجود آورده و اظهار داشت: با تمام مشکلاتی که کرونا برای دانشگاه ها بوجود آورد اما همچون همیشه ارتباط جامعه علمی با مردم برقرار بود و نقش این قشر به دلیل برخورداری از اعتماد عمومی جامعه در پیشگیری و مقابله با این ویروس و همچنین تولید محتوای فرهنگی خوب نمایان شد.

وی افزود: نشست های هم اندیشی با رؤسای دانشگاه ها و تشکل های دانشجویی تداوم خواهد داشت و مشکلاتی که در این جلسه مطرح شد با جدیت پیگیری می شود.

در ادامه این نشست رؤسای دانشگاه ها با ابراز خشنودی از برگزاری این جلسه، خواستار تداوم نشست های هم اندیشی به منظور ارتباط و تعامل دوسویه در رفع مشکلات دانشگاه ها و استفاده از نظرات دانشگاهیان برای کمک به رفع چالش های شهرستان شدند.

همچنین اعضای حاضر ضمن بیان مشکلات مربوطه، خواستار تعامل بیشتر ادارات شدند و همچنین اعلام آمادگی کردند برای ارائه نظرات و همکاری با دستگاه های اجرایی با تمام ظرفیت علمی، فرهنگی و پژوهشی به کمک آنها بیایند.

 

نظر شما