مشایخی‌فرد خبر داد:

افزایش چشم‌گیر سودآوری دارالشفاء قرچک با تغییرات فنی و مدیریتی در سال‌های ۹۸ و ۹۹

۱۳۹۹/۰۶/۲۲ - ۰۸:۳۵:۲۲
کد خبر: ۱۰۵۷۰۵۱
افزایش چشم‌گیر سودآوری دارالشفاء قرچک با تغییرات فنی و مدیریتی در سال‌های ۹۸ و ۹۹
بازرس درمانگاه خیریه دارالشفاء حضرت مهدی (عج) شهرستان قرچک با تأکید بر نقش و جایگاه بازرسی در ارتقاء و سودآوری مطلوب در سازمان‌ها و مؤسسات، از روند کاهشی درآمد و هزینه‌ها و زیان‌ده ‌بودن این مرکز در بین سال‌های ۹۳ تا ۹۷ و افزایش چشم‌گیر سودآوری این مؤسسه با تغییرات فنی و مدیریتی در سال‌های ۹۸ و ۹۹ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ سعید مشایخی‌فرد بازرس درمانگاه خیریه دارالشفاء حضرت مهدی (عج) شهرستان قرچک که سوابق ارزشمندی چون عضویت در هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی با مدرک دکترای حسابداری را در کارنامه خود دارد، گفت: امروزه در سازمان‌ها و مؤسسات مختلف، نقش بازرس به جهت ایجاد شفافیت مالی و جلوگیری از هرگونه تخلف احتمالی، از اهمیت بسیاری برخوردار است و در این راستا هر مجموعه‌ای که به این حوزه تأکید بیشتری داشته، در روند عملکردی نیز موفقیت‌های بیشتری را تجربه کرده و در مسیر تعالی حرکت کرده است.

وی در خصوص نقش بازرس برای اطمینان‌بخشی و اعتمادسازی در مؤسسات خصوصی اظهار داشت: درباره فعالیت‌های امروز شرکت‌ها و مؤسسات یک نکته بسیار مهم وجود دارد که در راستای کسب سود و ارتقاء یک مؤسسه تأثیرگذار است و آن شرایط اقتصادی و نوع کالا و خدماتی است که ارائه می‌کنند.

بازرس درمانگاه خیریه دارالشفاء حضرت مهدی (عج) شهرستان قرچک افزود: یک متغیر دیگر نیز تأثیر زیادی را خواهد داشت و آن عوامل و نیروی انسانی متخصصی است که در چارت سازمانی مناسب قرار می‌گیرند و به فعالیت می‌پردازند و بارها دیده‌شده که مؤسسات بسیار موفق، بخش عمده‌ای از سودآوری خود را مرهون تلاش نیروهای متخصص خود هستند.

وی تأکید کرد: یکی از پست‌های سازمانی که در راستای اثربخشی، افزایش کارایی، ایجاد اطمینان و ارائه اطلاعات قابل‌اتکا به بالاترین ارکان مؤسسه نقش کلیدی بازی می‌کند، بازرس است؛ چراکه بازرس یا بازرسان علاوه بر وظایفی که در سایر مواد قانونی برای آنان مقررشده است، مکلف‌اند درباره صحت و درستی صورت دارایی و صورت سود دوره عملکرد و سود و زیان و ترازنامه‌ای که مدیران برای تسلیم به مجمع عمومی تهیه می‌کنند و هم‌چنین درباره صحت مطالب و اطلاعاتی که مدیران در اختیار مجامع عمومی گذاشته‌اند، اظهارنظر کنند.

مشایخی‌فرد ادامه داد: در بسیاری از مراکز و مؤسسات، نقش بازرس کلیشه‌ای است و جهت انجام تشریفات قانونی از آن استفاده می‌کنند و نقش تأثیرگذار و کلیدی را ندارد و در گذشته، درمانگاه دارالشفاء قرچک نیز از این امر مستثنا نبوده است.

وی تصریح کرد: انتخاب بازرس با این تفکر منجر به انتخاب اشخاصی به‌عنوان بازرس می‌شود که در حوزه فعالیت و مسئولیت تدوین‌شده برای آن، تخصصی ندارند.

بازرس درمانگاه خیریه دارالشفاء حضرت مهدی (عج) شهرستان قرچک افزود: در همین راستا هیئت‌امنای دارالشفاء از سال ۹۹ با نگاه کارشناسی به این موضوع و اهمیت جایگاه آن در حفظ و نگهداشت دارایی‌ها و اطمینان‌بخشی در ‌صورت‌های مالی، به این جایگاه نگاه کارشناسی داشته است و مقرر گردید تا در خدمت این مرکز عظیم خیریه باشم.

وی تأکید کرد: سودآوری درمانگاه دارالشفاء از سال ۹۳ تا ۹۷ روند کاهشی داشته به‌نحوی‌که در سال ۹۷ درمانگاه زیان‌ده بوده است اما با تغییر مدیریت و گروه حسابداری،  امروز خرسندیم که به سودآوری رسیده‌ایم و میزان سود سال ۹۸ به طرز چشم‌گیری افزایش‌یافته است که به نظر من این موضوع نتیجه نگاه تخصصی به این حوزه از سوی مدیریت است.

مشایخی‌فرد در پایان ابراز امیدواری کرد که در نقش بازرس درمانگاه  بتواند اقدام‌های مؤثری را انجام داده و در زمینه اعتمادسازی، گام‌های خوبی را بردارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز