مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران:

ورامین قطب ورزش خیز استان است/ تلاشهای شیرکوند قابل تقدیر است

۱۳۹۹/۰۶/۲۶ - ۰۹:۰۵:۱۷
کد خبر: ۱۰۵۹۲۹۱
ورامین قطب ورزش خیز استان است/ تلاشهای شیرکوند قابل تقدیر است
مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران با حضور در شهرستان ورامین و در دیدار با فرماندار،رییس اداره ورزش و جوانان و روسای هیاتهای ورزشی،جهت رفع موانع و مشکلات موجود به بحث و تبادل نظر پرداخت.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ ضا گل محمدی در ابتدای این دیدار اظهار کرد:ورامین قطب ورزش خیز استان تهران است که باید با بهره مندی از این ظرفیت و پتانسیل های موجود ، شرایط را برای قهرمان پروری مهیا کرد.

وی گفت:از مشکلات مالی ورزش در این شهرستان باخبرم ولی نباید این امر موجب دوری از انتظارات گردد.

مدیرکل افزود:دغدغه اصلی جامعه ورزش معضل مالی میباشد ولی نمیتوان آنرا بعنوان اولویت اول برشمرد؛چراکه ایده پردازی و برنامه ریزی، شاخصه اصلی پیشبرد اهداف ورزشی خواهد بود که نمونه های آن افزایش بیمه ورزشی که نشان دهنده ورزشکاران سازمان یافته هر شهر،فعالیت و پویایی سمن ها در منطقه،ابتکار هیات ها در بعد برگزاری سمینار،کلاس های آموزشی،مسابقات و بسیاری موارد دیگر که به درآمدزایی منجر خواهد شد را میتوان اشاره داشت که این امر گویای موفقیت ورزش در هر شهری میباشد.

وی ادامه داد:باید برای تامین منابع مالی نظر نهادهایی همچون شورای شهر و شهرداری جلب شود و به جهت دارا بودن شهرک های صنعتی در منطقه میتوان از پتانسیل جذب اسپانسر بهره برده شود.

مدیر کل ورزش ضمن تقدیر و تشکر از تلاشهای مجدانه آقای شیرکوند ، رئیس اداره ورزش و جوانان ورامین اظهار داشت: وی برای جذب اعتبارات در جهت ساخت و ساماندهی اماکن ورزشی و رفع مشکلات هیات ها تلاشهای در خور توجه و قابل قبولی را انجام داده و بر خود لازم میدانم از وی تشکر نمایم .

گل محمدی اظهار کرد:رفع مشکل نیروهای قراردادی در شهرستانها از جمله دغدغه های اینجانب بوده و هست که اگر این مورد حل میشد اعتبارات موجود صرف ورزش میگردید.

این مسوول اذعان داشت:متاسفانه ظهور ویروس کرونا مشکل را دوچندان کرد؛چراکه منابع مالی در نظر گرفته شده برای معیشت کارکنان و جامعه ورزش صرف دیگر امور جاری شد.

مدیرکل گفت:شهرستان شدن بخشها منجر به معضلاتی شد که گریبان سیستم ورزش را هم گرفت و این عمل باعث افزایش نیروهای قراردادی در ادارات شد که به نوبه خود بار مالی را به سمت هزینه کردهای پرسنلی سرازیر کرد.

گل محمدی در پایان اظهار کرد:در نظر داریم جهت حمایت از هیاتها؛اقلامی همچون تاتامی،تشک کشتی،توپ،تور و دیگر نیازهای ورزشی را به زودی در اختیار قرار دهیم.

فرماندار شهرستان نیز در ادامه گفت:وجود تیمهایی از ورامین در لیگ های معتبر کشور نشان از پتانسیل بالای ورزش در منطقه دارد که برای ادامه این روند از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم بود.

حسین کاغذلو افزود:حمایت مادی و معنوی را در دستور کار داریم تا بتوان بخشی از مشکلات ورزش در بعد قهرمانی و همگانی را رفع نماییم.

این مقام مسوول اشاره داشت:دستگاهای دولتی و غیر دولتی را مامور و موظف خواهیم کرد تا با ایجاد شرایط لازم به کمک ورزش آمده که این امر در تعامل با شهرداری ها،دهیاری ها و اسپانسرها جامه عمل پوشانده خواهد شد.

فرماندار سپس اظهار کرد:از جمله برنامه های پیش بینی شده برای رفع مشکل مالی هیاتهای ورزشی و باشگاه ها هماهنگی با بانک ها جهت اختصاص ۵۰ میلیون وام خواهد بود.

کاغذلو در پایان گفت:پس از بررسی های لازم و هماهنگی رییس اداره ورزش و جوانان،موضوع رفع موانع موجود بر سر راه مغازه های جنب استادیوم تختی،از دیگر اقدامات میباشد.  

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان ورامین نیز اشاره کرد:از ابتدای قبول مسولیت بعنوان رییس اداره تاکنون بخش اعظمی از مشکلات به همت مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران رفع گردیده است.

شیرکوند گفت: فعالیت قوی و مستمر هیاتها ورزشی عامل اصلی پیشرفت ورزش شهرستان میباشند.

شیرکوند اظهار کرد:یکی از معضلات در بعد مدیریت ورزش ورامین،نبود اعتبارات مالی برای حمایت و قدردانی از هیاتها میباشد که امیدواریم با درایت و نگاه ویژه مدیرکل،این موضوع بعنوان اولویت در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود:با توجه به قهرمان پرور بودن شهرستان ورامین متاسفانه زیرساخت ها مناسب نیست ولی با این وجود هم اکنون چندین تیم از ورامین در لیگ های برتر خودنمایی میکنند که اگر شرایط مهیا باشد توان معرفی رشته های دیگری همچون بسکتبال،هندبال و دیگر رشته ها در بالاترین سطح مسابقات کشوری مهیا خواهد بود.

 شیرکوند اشاره کرد: دکترحسین نوش آبادی نماینده مردم دشت ورامین در مجلس با تعامل ارزنده با مدیران ارشد کشور سرمنشاء بسیاری از اتفاقات خوش آیند میباشد که این مهم بعنوان رکن اصلی امیدواری در جامعه ورزش رسوخ کرده است.  

در ادامه این نشست،روسای هیات های حاضر به بیان خواسته ها و مشکلات موجود پرداختند که تامین اعتبار برای ادامه حیات هیاتها از سوی اداره کل ورزش و جوانان از جمله درخواست های مطروحه بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز