مریم ماهور در گفتگو با برنا:

مردم اجرایی از جنس خودشان می‌خواهند/تعداد مجریان خوب و متخصص به تعداد انگشتان دست است

۱۳۹۹/۰۶/۲۹ - ۱۵:۵۷:۳۴
کد خبر: ۱۰۶۰۷۷۶
مردم اجرایی از جنس خودشان می‌خواهند/تعداد مجریان خوب و متخصص به تعداد انگشتان دست است
مجری تلویزیون گفت: یک از استانداردهای یک اجرای خوب این است که مردم آن اجرا ‌را از خودشان ببیند و بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند چراکه معتقدم مردم اجرای شکلکی را نمی‌پسندد و آن‌را پس خواهند زد.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ مریم ماهور، مجری تلویزیون در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون خبرگزاری برنا در رابطه با استاندارهای مورد نیاز یک اجرای خوب، بیان کرد: استاندارد یک اجرای خوب از نگاه استاد من، جناب آقای رضا رشیدپور فردی است که حافظه خوبی داشته باشد، در مباحث مناظره‌ای بتواند نتیجه یا پاسخ مورد نظر را دریافت کند، رک و روراست صحبت‌های انتقادی را بیان کند و...؛ اما در کنار همه‌ی آنچه آموختم میخواهم نکته دیگری اضافه کنم و آن اجرایی است که مردم آن‌را از خودشان ببیند و بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند چراکه معتقدم مردم اجرای شکلکی را نمی‌پسندد و آن‌را پس خواهند زد.

او ادامه داد: از نگاه من نمی‌توانیم بر اساس ویژگی‌های ظاهری و اندامی یک مجری را قضاوت کنیم؛ شاید مجری وجود داشته باشد که اجرایی خوب و بانمک داشته اما کمی نسب به بقیه چاق‌تر باشد، در مقابل نیز ممکن است عکس این اتفاق رخ دهد. معتقدم خداوند همه مارا زیبا آفریده و شخصیت درونی هر فردی به ظاهر او ارزش می‌دهد و فرد انسانی دوست داشتنی برای دیگران باشد.

مجری برنامه «حالا خورشید» با بیان ویژگی‌های مناسب پوشش یک مجری، گفت: بانوان درموضوع لباس اجرا حساس‌تر از مجریان آقا هستند، من نیز از این قانون مستثنا نیستم چراکه لباس‌های متنوع را دوست دارم اما قطعا با ورود به برنامه‌های تلویزیونی پس از مدتی قطعا لباس تکراری می‌شود و می‌بایست با تغیراتی کوچک از این تکرار تا حدی جلوگیری کرد؛ از نگاه من لباس در اعتماد به نفس نقش تعیین کننده‌ای دارد.

او افزود: یک مجری می‌بایست لباسی را بر تن کند که کاراکتر خودش در آن نمایان باشد؛ اینکه لباسی زیبا اما از شخصیت فرد دور باشد از نگاه من درست نیست. این تظاهر را من دوست ندارم و معتقدم که این لباس دست و پای مجری را می‌بندد.

مجری برنامه «ترانه باران» با اشاره بر موضوع علاقه جوانان بر مجری‌گری، خاطرنشان کرد: به نظر من فرد پس از طی کردن مسیری طولانی متوجه علاقه خود به این عرصه خواهد شد، البته که یک سری ذوق و شوق از دوران کودکی و نوجوانی نیز به وجود می‌آید اما باید دانست که اگر فرد بتواند از بسیاری از موارد یک زندگی عادی از جمله تفریحات، دوستان، خواب و... بگذرد در آن زمان علاقه‌اش به عرصه اجرا ثابت خواهد شد.

ماهور گفت: معتقدم انسان اگر عاشق هرچیزی باشد، برای آن از خودگذشتی‌های بسیاری خواهد کرد تا این عشق نمایان شود؛ مسئله علاقه به اجرا نیز همینگونه است و باید همانطور که پیش‌تر گفتم از خودگذشتی‌های بسیاری برای اثبات این علاقه داشت. پس از اثبات علاقه، اگر فرد از اعماق وجود خود به این عشق و علاقه معتقد باشد و برای آن بجنگد قطعا به آن خواهد رسید، در این مسیر نیز باید از افرادی که پیش از ما در این مسیر قدم نهاده‌اند مشورت و کمک گرفت تا مسیر هموار تر شود.

او ادامه داد: مجری‌گری فعالیت جذابی است و برخلاف بازیگری، از تعداد افراد متخصص بسیاری برخوردار نیست. تعداد مجریان متخصص و خوب شاید به تعداد انگشتان یک دست باشد. از جمله جذابیت‌های مجری‌گری برای من این است که بتوانم خودم باشم و انسانی مصنوعی با ظاهری متفاوت که حتی خودم نیز اورا نمی‌شناسم را شکل ندهم، چراکه اگر من خودم را نشناسم دیگران نیز مرا باور نخواهند کرد.

این مجری صدا و سیما در پایان اظهار کرد: مردم تمایل دارند تا فردی را در قاب رسانه خود ببینند که همانند خودشان است و از آن‌ها فاصله نگیرد. من اگر امروز این کار را کنار بگذارم یا در این مسیر پیشرفتی داشته باشم باید رفتارم یکسان باشد و خاکی باشم، این موضوع علاقه من را به مجری گری افزایش می‌دهد و دلیلی است تا من بتوانم جذابیت‌های یک اجرا را احساس کنم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز