مدیر امور آبفای شهر باغستان شهرستان شهریار در گفتگو با برنا تشریح کرد:

عملکرد آبفا به منظور توزیع آب شرب پایدار/ توزیع و اجرای ۱۱هزارو ۵۶۵ مترخط انتقال اصلاح شبکه / پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه ساخت مخزن آب شرب ۵۰۰۰ متر مکعبی شهید حججی

۱۳۹۹/۰۶/۳۰ - ۱۳:۲۸:۰۶
کد خبر: ۱۰۶۱۱۶۸
عملکرد آبفا به منظور توزیع آب شرب پایدار/  توزیع و اجرای ۱۱هزارو ۵۶۵ مترخط انتقال اصلاح شبکه /   پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه ساخت مخزن آب شرب ۵۰۰۰ متر مکعبی شهید حججی
مدیر امور آبفای شهر باغستان شهریار عملکرد این امور در راستای توزیع آب شرب با کیفیت و پایدار به مردم را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا، ناصر محرمی در گفتگوی اختصاصی با  خبرنگار برنا  گفت: شهر باغستان با جمعیتی حدود 38 هزار و500 واحد دارای 27هزار و 500 اشتراک، 25 حلقه چاه و 4 باب مخزن می باشد که متاسفانه با حجم کل این 4 باب مخزن، 7 هزار و 500 مترمکعب مخزن را شامل می شود. در واقع به ازای 38 هزار و 500 واحد موجود، نیازمند 38 هزار مترمکعب مخزن ذخیره آب شرب هستیم که در حال حاضر  فقط 7 هزار مترمکعب مخزن در این شهر در دسترس است.

او افزود: در شهر باغستان روزانه حدود 41 هزار مترمکعب میانگین تولید و 47 هزار مترمکعب حداکثری تولید آب شرب استحصال می شود. دراین شهرحدود 50 کیلومتر خط انتقال با 140 کیلومتر شبکه توزیع  آب شرب وجود دارد و همچنین میانگین مصرف بصورت ماهانه به ازای هر واحد 5/16 مترمکعب  تخمین زده شده است.

محرمی در ادامه با اشاره به  عملکرد 5/2 ساله مدیریت خود در سه بخش مشترکین، فنی و بهره برداری در این مجموعه گفت: باغستان شامل 4 قسمت سعیدآباد، باباسلمان، خادم آباد و نصیرآباد بصورت پراکنده می باشد که این شهرها در ابتدا چون روستابوده و تحویل گرفته شده، به همین دلیل زیرساختی وجود ندارد، بنابراین7 هزار متر مکعب مخزن قابل دسترس در قیاس با دیگر شهرهای شهریار از جمله شاهد شهر برای شهر وسیعی مانند باغستان بسیار اندک است و به محض قطعی برق منجر به بروز مشکلات بی آبی و قطعی آب نیز می شود. همچنین از سویی دیگر با مشکل ماسه دهی و ریزش چاه ها مواجه هستیم که حتما باید مخازن جدید احداث کنیم.

وی اضافه کرد: درطی این مدت حدود 1هزار و 325 انشعاب آب واگذار  شده که 3هزار و 62 واحد را شامل شده است و از آب شرب شهری بهره مند شده اند، و بیش از 2000 دستگاه کنتور آب فرسوده مشترکین تعویض شده و همچنین 2049 انشعاب آب غیرمجاز تبدیل به مجاز و 754 رشته دیگر جمع آوری شده اند که این تعداد قابل توجه است.

مدیر امور آبفای شهرباغستان در خصوص دو بخش بهره برداری و فنی اظهار داشت: این دو بخش خود شامل دو بخش استحصال و تامین آب و در بخش دیگر شامل انتقال و شبکه توزیع می باشد که در حقیقت پس از استحصال و تامین آب ، انتقال و توزیع انجام می شود.

محرمی بیان کرد: در بخش تولید و تامین آب حدود 25میلیون و 607هزار مترمکعب بوده که 4 حلقه چاه حفر را تجهیز کردیم که از این 4 حلقه چاه یک حلقه را از شرکت تعاونی ها تحویل گرفتیم و 3 حلقه دیگر را نیز مجموعه ما حفر و تجهیز کرده که 2حلقه آن در باباسلمان، یک حلقه در دهمویز و دیگری در خادم آباد می باشد. 5 مورد هم ریزش و تخریب چاه را در پی داشتیم که در این مدت احیاء، ترمیم و بهسازی شد.

ناصر محرمی با تشریح پروژه های کارآمد آبفا در این شهر تصریح کرد: پروژه ای تله متری "کنترل الکترونیکی شبکه و تاسیسات آبرسانی" را با حداقل هزینه با حمایت مالی شورا و شهرداری باغستان و همچنین کمک های مدیریت انرژی بهره برداری سازمان در 4 مخزن نامبرده و همچنین 5 چاه مهم وضروری از 25 چاه  موجود در سطح باغستان راه اندازی کردیم . این سیستم در واقع کنترل از راه دور(مانیتورینگ )می باشد که در آن ارتفاع مخازن و تعداد پمپاژ های روشن و خاموش، دبی چاه ها،خاموش و روشن کردن چاه ها، خروجی و ورودی آب به مخازن لیتر در ثانیه،خروج کلر اضافه شده به مخزن و کدورت چاه قابل مشاهده و کنترل در عهده و نگهداری امداد وحوادث این مجموعه بصورت شبانه روز در اختیار می باشد.

او ادامه داد: از مزایای آن کنترل شبکه در جهت پایداری و جلوگیری از هدررفت آب با صرفه در نیرو و زمان و در واقع بهبود مدیریت است که به صراحت می توان گفت اگر تابستان سال جاری این سیستم را نداشتیم به احتمال زیاد با مشکلات زیادی روبرو بودیم.

محرمی حسن این سیستم را انجام آن با حداقل هزینه ها در این مجموعه دانست که در این راستا 12 دستگاه کنتور مغناطیسی که سر چاه ها وجود داشت ، 2 دستگاه آن نصب و 10 دستگاه  دیگر آن را که قابل تعمیر بود بروز شد. این کنتورهای مغناطیسی همان دبی چاه ها را نشان می دهدو مشخص می کند روزانه چه مقدار تولید می توان داشت که با توجه به آن برنامه ریزی بهتری در پیش داشت.

مدیریت آبفای شهر باغستان در شهریار عنوان کرد: با هزینه ای اندک در راستای کنترل شبکه توزیع با نصب 18 دستگاه قاصدک بر روی چاه ها به محض قطعی برق و خاموش شدن چاه و یا سرقت کابل بصورت ارسال پیامک به این اداره هشدار می دهد.

محرمی در ادامه شرح فعالیت های صورت گرفته عنوان کرد: در همین راستا یک فقره دیوارکشی و حصار برای یکی از چاه ها را به ثمر رساندیم. 12هزار مترمربع زمین رایگان بصورت پراکنده در 7 مکان برای انجام پروژه هایی ازجمله حفر چاه و ساخت مخازن را تحویل گرفتیم . 35  میلیارد ریال از محل ارزش افزوده اعتبار جذب کرده ایم که 25 میلیارد ریال در حدود 13 کیلومتر صرف خرید لوله و 10 میلیارد ریال دیگر آن را دو عدد دیزل ژنراتور سیار شد. با خرید دیزل ژنراتورهای جدید هم اکنون5 دستگاه دیزل ژنراتور برای برق ضروری مخازن تجهیز شده است که به محض قطعی برق در هر مخزن دیزل ها و پمپاژها روشن و در نتیجه شهروندان بدون آب نمی مانند.

مدیر امور آبفای شهر باغستان گفت: با پیگیری های مجموعه آبفای باغستان و مدیر عامل آبفای غرب در استان مصوب شد تا از آب سطحی تهران از خط الغدیر 2 به نصیرآباد باغستان یک صد لیتر در ثانیه آب انتقال یابد . مطالعات این طرح با 5 کیلومتر خط انتقال و یک ایستگاه پمپاژ در دست اقدام است. برای اجرای این طرح زمینی بالغ بر 1هزار و 200 مترمربع توسط شورای شهر در اختیار آبفا قرار گرفت که در آینده ای نه چندان دور مشکل آب در نصیرآباد کاملا بر طرف خواهد شد.

ناصر محرمی افزود: در بخش خط انتقال و شبکه توزیع در این دو سال و نیم 11هزارو 565 مترخط انتقال اصلاح شبکه و توزیع اجرا شده است که حدودا 6هزار و 300متر توسعه و 3 هزارو 323 متر اصلاح است و 1 هزارو 936 متر خط انتقال را در بر میگیرد. همچنین موفق به 1 هزار و 683 مورد اصلاح انشعابات، 4هزار و 261 مورد رفع حادثه، حدود 91 مورد نصب شیر، 16 مورد تعویض شیر و 120مورد مرئی سازی شیرآلات شویم.

مدیریت آبفای شهر باغستان در پایان به برخی پروژه های در دست اقدام در این شهر اشاره داشت و گفت احداث پروژه ساخت مخزن آب شرب 5000 متر مکعبی شهید حججی با 95 درصد پیشرفت، احداث مخزن 5000 متر مکعبی شهید کلهر نصیر آباد با 80 درصد پیشرفت، حفاری چاه آب در نصیر آباد با 90 درصد پیشرفت، دیوار کشی زمین تصفیه خانه فاضلاب نصیرآباد در حال اجرا می باشد و 2 قرارداد به منظور لوله گذاری خطوط انتقال و شبکه در محدوده نصیر آباد و سعید آباد با پیمانکار در حال انعقاد است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز