نمایشگاه آشکار گی برگزار می‌شود/ بیان عواطف و احساسات به سبک هنر

۱۳۹۹/۰۷/۰۲ - ۱۲:۰۱:۴۵
کد خبر: ۱۰۶۲۸۸۳
نمایشگاه آشکار گی برگزار می‌شود/ بیان عواطف و احساسات به سبک هنر
نمایشگاه نقاشی‌های مهین منفرد با عنوان آشکار گی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ نمایشگاه انفرادی نقاشی‌های مهین منفرد با عنوان آشکارگی از روز جمعه ۴ مهرماه برگزار می‌شود.

در این نمایشگاه ۲۷ اثر به سبک آبستره برای تماشای مخاطبین قرارداده شده است.

مهین منفرد در مورد این نمایشگاه می‌گوید: هدف من از به تصویر کشیدن این نقاشی‌ها بیان حس‌های درونی و ذهنیاتم بود. رهاکردن دنیای عینی با تکیه بر ناخودآگاهم مهمترین انگیزه نقاشی بود. بیان شخصی را در مقابل آموزه‌های زیبایی شناسی آکادمیک قرار دادم و سعی کردم ابتدا خود را به خودم ثابت کنم.

او ادامه داد: فرم و رنگ و فضای نقاشی‌های من حاصل لحظه هایی است که فارغ از واقعیت‌های بیرونی، دریافت درونی خود را عیان کردم. این مجموعه مگر با همراهی و راهنمایی آقای عیسی جباری و زروان روح بخشان به ثمر نمی‌رسید.

زروان روح‌بخشان نیز در رابطه با این نمایشگاه گفت: بیان عواطف و ذهنیات، رهایی از دنیای واقعی و عینی، تکیه بر ناخودآگاه، کنش نقاشانه، کشف خویشتن و شورش بر آموزه های زیباشناختی متعارف، نیت مهین منفرد در آفرینش این مجموعه نقاشی ها بوده است. در مواردی چالش سطح و عمق عیان است و در مواردی ویژگی های اکسپرسیو خطوط و لکه های رنگ، بارز و چشمگیر می نماید. آن چه منفرد به تصویر کشیده، همچون اغلب نقاشی های انتزاعی، چندان مشخص نیست، اما در تمامی آنها هیجانی هراسناک و شاعرانه عیان است که عواطف متفاوتی را برمی انگیزاند.

او افزود: ساختار و سطوح هندسی با هجوم خطوط محکم شکسته شده و رد پای عواطف آنی در پهنه اثر به چشم می خورد. این امر ناشی از مواجهه هنرمند با خود و جهان پیرامون است. او قصد دارد نه فقط جهان ذهنی خود، بلکه موقعیت هنرمند در دنیای امروز را بازنماید؛ آنجا که سردرگمی بی معنا و سرگردانی آشکار می شود.

علاقمندان جهت بازدید از این نمایشگاه می‌توانند از روز جمعه ۴ لغایت ۱۵ مهرماه به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۲ تا ۲۰ به گالری نگر واقع در زیر پل کریمخان، بین ایرانشهر و ماهشهر، پلاک ۱۵۴، طبقه اول مراجعه نمایند.

 

نظر شما