ارتقای کیفی و بهداشتی آب روستاهای جنوب تهران

۱۳۹۹/۰۷/۰۲ - ۱۳:۱۲:۴۴
کد خبر: ۱۰۶۲۹۴۵
ارتقای کیفی و بهداشتی آب روستاهای جنوب تهران
به منظورارتقای کیفی و بهداشتی آب روستاهای جنوب تهران، 22 ایستگاه و سامانه تزریق آب ژاول جایگزین سامانه های گندزدایی با گاز کلر شد.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران؛ معاون نظارت وبهربرداری شرکت آب و فاضلاب منطقه 6 - شهرری گفت: طراحی و ساخت این سامانه ها به دلیل نزدیکی ایستگاه های گاز کلر و فاصله ای کمتر از 100 متر با منازل مسکونی و مخاطراتی که روش گندزدایی با گاز کلر از جهت ایجاد انفجار و آلودگی برای مردم داشت در دستور کار قرار گرفت .

حسین نامداری ارتقای کیفی و بهداشتی آب آشامیدنی را از مهم ترین مزیت های این طرح برشمرد و افزود: این طرح از تیرماه سال جاری  با هدف گذاری ساخت و تجهیز 22 ایستگاه تزریق آب ژاول در دستور کار قرار گرفت که تاکنون 14 ایستگاه با پیشرفت 100 درصدی در مدار بهره برداری قرار گرفته و کار تجهیز و بهره برداری سایر ایستگاه ها تا اواخر مهر ماه به پایان خواهد رسید.

وی مخازن صنیع خانی، مجتمع آبرسانی شهید تهرانی، غنی آباد و چاه بیجین را از جمله ایستگاه های به بهره برداری رسیده در این طرح اعلام کرد و ادامه داد: به منظور ارتقای عملکرد، افزایش بهره وری و دستیابی به نتایج بهتردر جهت افزایش کیفی و بهداشتی آب آشامیدنی، با مجتمع سازی چند سامانه گند زدایی در یک ایستگاه، کلرزنی سر چاهی را تاحد امکان حذف کرده و فرآیند گندزدایی را  به چند مخزن محدود کرده ایم که این اقدام،  افزون بر کاهش تعداد ایستگاه ها،  تعادل غلظت کلر در شبکه را به همراه دارد.

نامداری با بیان اینکه برای بهره داری از هر ایستگاه به طور میانگین 1میلیارد ریال هزینه شده است افزود: این هزینه ها شامل تجهیزات تزریق آب ژاول، مخازن ذخیره، لوله و اتصالات ضد اسید، سیستم پایش برخط غلظت کلر باقی مانده و اصلاحات سازه ای و یا ایجاد زیر ساخت های سازه ای است.

وی ادامه داد:  تمامی مراحل طراحی و ساخت ایستگاه ها و سامانه های گندزدایی با بهره گیری از نظرات خبرگان در حوزه آب ژاول و طبق استانداردها، به دست کارشناسان شرکت انجام شده تا جایی که دیگر شرکت های آبفای استان تهران نیز در این راه از آبفای منطقه6 تهران الگو برداری کرده اند.

معاون نظارت بر بهربرداری آبفای منطقه 6 تهران با اشاره به ساخت و احداث  ایستگاه دپوی آب ژاول مناطق روستایی در محل تصفیه خانه فاضلاب کهریزک با ظرفیت ذخیره سازی 20 هزار لیتر و تجهیز یک دستگاه خودروی حمل و توزیع آب ژاول با ظرفیت 4500 لیترخاطرنشان کرد:  ذخیره آب ژاول  موجب می شود آب ژاول در زمان های حساس و یا بروز حوادث غیر مترقبه در منطقه در دسترس باشد  و با ماشین های مخصوص امکان جابه جایی دپو و بین ایستگاهی را داشته باشیم.

حسین نامداری در پایان از زحمات و تلاش های تمامی عوامل دست اندرکار و به ویژه مدیر دفتر کنترل کیفیت و بهداشت آب و فاضلاب شرکت و مدیران نواحی و شهرهای درگیر در اجرای این طرح قدردانی کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز