خدمات پزشکی قانونی قرچک ارتقا می یابد

۱۳۹۹/۰۷/۰۲ - ۱۴:۵۷:۱۲
کد خبر: ۱۰۶۳۰۵۴
خدمات پزشکی قانونی قرچک ارتقا می یابد
طی نشستی مشکلات و کاستی‌های پزشکی قانونی قرچک با حضور خطیبی فرماندار شهرستان، فروزش مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران، رئیس دادگستری، دادستان عمومی و انقلاب، معاون سیاسی امنیتی فرمانداری و جمعی دیگر از مسئولان استانی و شهرستان بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ فرماندار شهرستان قرچک اظهار داشت: خدمات پزشکی قانونی قرچک با حمایت های اداره کل مربوطه و کمک های شهرستانی به منظور ارائه خدمات بهتر به مردم ارتقا می یابد.

بهمن خطیبی گفت: قرچک از نوپاترین شهرستان ها در استان تهران بوده و تاکنون نیز دولت تمام توان خود را برای ارائه خدمات حداکثری به مردم این منطقه به کار گرفته و شهرداری و شورای اسلامی شهر نیز تا کنون کمک های بسیاری به ادارات داشته اند.

وی ادامه داد: قرچک جزو محروم ترین شهرستان ها در استان تهران است و ضعف ساختار اداری و فضای فیزیکی مشکلات بسیاری از ادارات این منطقه است.

فرماندار افزود: پزشکی قانونی این شهرستان دهه فجر سال ۹۷ بصورت موقت در مکانی در دارالشفاء کار خود را آغاز کرد و با کمترین امکانات مشغول خدمات رسانی است.

وی اظهار کرد: از اداره کل پزشکی قانونی خواستاریم تا حد توان به مشکلات رسیدگی کند و شرایط و جمعیت این منطقه را در تخصیص امکانات مدنظر قرار دهد.

خطیبی بیان داشت: ما نیز در شهرستان آنچه در توان داریم حمایت و کمک خواهم کرد تا خدمات این اداره گسترش و ارتقا یابد.

مهدی فروزش نیز پیرامون مشکلات و کاستی های پزشکی قانونی این شهرستان مواردی را مطرح کرد و افزود: پزشکی قانونی وابسته به قوه قضاییه است اما از لحاظ اداری و مالی مستقل بوده و از سازمان برنامه کشور، بودجه درافت کرده و از نظر نیروی انسانی نیز تحت نظر سازمان اداری و استخدامی کشور است.

وی ادامه داد: پزشکی قانونی در استان تهران بخصوص در بحث نیرو و امکانات با محدودیت هایی مواجه است و به دلیل اینکه خدمات ارائه شده از طرف این ارگان کارشناسی بوده؛ امکان واگذاری به بخش خصوصی را ندارد.

این مسئول افزود: خدماتی که پزشکی قانونی ارائه می دهد با موضوع رضایتمندی عمومی ارتباط تنگاتنگ داشته و اگر کوچکترین خللی در ارائه خدمات این ارگان بوجود بیاید، نارضایتی مردم بصورت آنی نمایان می شود.

مدیرکل بیان داشت: انتظار داریم پزشکی قانونی در تصمیم گیری ها و اختصاص اعتبارات، فضای فیزیکی، تجهیزات، امکانات و نیروی انسانی ویژه دیده شود چرا که عدم ارائه خدمات مطلوب در این اداره به طور مستقیم موجب نارصایتی مردم می شود.

فروزش گفت: وظیفه پزشکی قانونی بسیار حساس بوده و نقش این اداره در حفظ امنیت بسیار تاثیرگذار و مهم است اما با همه این موارد جزو مظلوم ترین دستگاه ها محسوب شده و متأسفانه در ردیف آخر تخصیص اعتبارات قرار می گیرد.

وی اذعان کرد: بطور متوسط سالیانه در استان تهران ۲۴۰ هزار پرونده در پزشکی قانونی بررسی می شود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران گفت: ۵۵ درصد کل پرونده های کشور در کمیسیون پزشکی استان تهران رسیدگی می شود و این حجم کار پزشکی قانونی استان تهران را بالا برده و ایجاب می کند نیروی مجرب برای رسیدگی به این پرونده ها وجود داشته باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز