سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس :

درس دفاع مقدس ایستادگی و مقاومت است

۱۳۹۹/۰۷/۰۴ - ۱۲:۱۳:۳۵
کد خبر: ۱۰۶۳۷۰۳
درس دفاع مقدس ایستادگی و مقاومت است
ساختمان دانشکده کشاورزی بنام سردار حاج حسین همدانی با حضورحجت الاسلام رضا جوکار امام جمعه شهرقدس، سرگرد حبیبی فرمانده سپاه ناحیه مقاومت شهرستان قدس ، عبدالله قاسمی پیر بلوطی وجمعی از مسئولان شرستان انجام شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ در مراسم گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس در کنار مزار شهدای گمنام و با حضور پر شور استادان و کارکنان صبح امروز برگزار شد، قاسم پیربلوطی اظهار کرد: یاد و خاطره امام راحل، شهدای هشت سال دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم، شهدای مدافع امنیت، مدافع سلامت و شهدای دانشجو را گرامی میداریم و برای مقام عظمای ولایت آرزوی سلامتی و توفیق روز افزون داریم؛ ومیخواهم عرض کنم دفاع مقدس، با  تمامی رشادت ها ، ایثارگری ها و از خود گذشتگی هایی که به ثبت رسیده است، بعد از نهضت امام حسین (ع ) در تاریخ ماندگار خواهد شد.

او تصریح کرد: دفاع مقدس با تمامی جنگ های دنیا سه وجه تمایز داشت یکی در اصل جنگیدن برای رسیدن به حق بود و دوم محوریت ولایت فقیه بود که امام راحل فرماندهی کل قوا  و محوریت جنگ را داشت در اصل امام راحل مدیریت نمی کرد بلکه رهبری بر قلب ها و روح و روان انسانها باعث شد هشت سال دفاع مقدس ما در برابر تمامی کشورهایی که علیه جمهوری اسلامی ایران برخاسته بودند، مقاومت کنند و  بایستدوباطل بودن دشمنان اسلام اثبات شود و محوریت سوم مردمی و بسیجی بودن مردم در دوران دفاع مقدس بود . که عامل موفقیت وپیروز مهین عزیزمان شد.

 قاسمی پیر بلوطی گفت : درس نخست دفاع مقدس ایستادگی و مقاومت بوده و نباید فراموش کرد که هیچ یک از حرکت‌های توحیدی پیامبران و اولیای خدا بدون مقاومت پیش نرفته است.

این مقام مسئول  افزود: هفته دفاع مقدس را گرامی میداریم چرا که خودش دانشگاه یادگیری ارزشهاست و مقارن شدن هفته دفاع مقدس با روز اول مهر که دانشگاهیان شور و حال خاصی دارند ارزشمند است .

دفاع مقدس حاوی درس‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، مدیریت و خیلی موارد دیگر  است که تمام ابعاد و زوایای یک جامعه‌ای که در مسیر مقاومت و ایستادگی قرار دارد را شامل می‌شود.

 

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس گفت:  سردار بزرگ دلها شهید حاج قاسم سلیمانی یک پارادایم و دیپلماسی جدید در قرن حاضر رقم زد و یک مکتب جدیدی به ما معرفی کرد و ما امیدواریم که همه در مکتب این شهید بزرگوار قدم برداریم.

درس نخست دفاع مقدس ایستادگی و مقاومت است و نباید فراموش کرد که هیچ یک از حرکت‌های توحیدی پیامبران و اولیای خدا بدون مقاومت پیش نرفته، بلکه با مقاومت توانسته‌اند مقابل طاغوتیان عصر خویش به نتایج خوبی برسند.

عبدالله قاسمی پیر بلوطی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس  در جمع دانشگاهیان با تبریک چهلمین  سالگرد هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی تشریح کرد: رزمندگان و مردم  ایران تنها نماد وفاداری به آرمان‌های خود هستند که با ایثار، مردانگی و ازخودگذشتگی در طول سال‌های جنگ تحمیلی و بعد ازآن توانسته‌اند از کیان خویش صیانت کنند.

در این برنامه از خانواده‌ شهدای مدافع حرم ،شهدا سلامت وشهدای دفاع مقدس تقدیر به عمل آمد واین مراسم با رونمایی و نامگذاری ساختمان دانشکده کشاورزی بنام سردار شهید حاج حسین همدانی به پایان رسید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز