سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس:

جهت ‌دهی علمی دانشگاه به سمت صنعت ساخت و تولید

۱۳۹۹/۰۷/۰۳ - ۲۰:۵۳:۴۰
کد خبر: ۱۰۶۳۸۲۷
جهت ‌دهی علمی دانشگاه به سمت صنعت ساخت و تولید
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس در جهت ‌دهی علمی دانشگاه به سمت صنعت ساخت و تولید تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ عبدالله قاسمی‌پیربلوطی در نشست هم‌اندیشی با اعضای هیئت مدیره شرکت دامداران در دفتر مدیر عامل این شرکت اظهار کرد: هدایت رساله‌ها و پایان‌نامه‌ها در راستای حل مشکلات صنایع منطقه‌ای مطرح و کاربردی می‌شود. 

وی افزود: با توجه به موقعیت دانشگاه صنعت و تجارت به‌عنوان برنامه علمی برای دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس پیش‌بینی شده است.در همین راستای مدرسه ای به نام مدرسه اشتغال جهت  مهارت افزایی ایجاد کردیم که یک ساختمان دوطبقه دارد و با شرکت های اطراف دانشگاه همچون شهرک گلرنک و شهرک زاگرس در ارتباط است ،  وقتی شرکت ها نیاز به نیروهای دانشجویی ماهر دارند و با توجه به دوره هایی که با خود مربی در قالب همکاری کارآموزی و کارورزی طی دوره شش ماهه طی می کنند دانشجویان علاقه مند و زبده جذب بازار کار می شوند . لذا می توانیم در رشته های صنایع غذایی ، بهداشت ومواد غذایی ، شیمی ،میکروبیولوژی، ژنتیک گیاهی ، حسابداری ، مدیریت ، فروش و آی تی همکاری وسایر رشته ها همکاری داشته باشیم.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای  شهرقدس، اضافه کرد: ما در صنعت موضوعات خاص خودمان را داریم که این موضوعات، حتما مسائل و مشکلاتی دارد و ارتباط بین دانشگاه و صنعت می تواند باعث مرتفع شدن این مشکلات شود.

قاسمی‌پیربلوطی تصریح  کرد: با توجه به وسعت و تداخل موضوع صنعت و تجارت با برنامه علمی سایر واحدها در جلسه استان مقرر شد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس با عنوان برنامه علمی در صنعت ساخت و تولید فعالیت خود را ادامه دهد.با توجه به ظرفیت‌های منطقه در غرب استان تهران نخستین قدم می‌تواند انعقاد تفاهم‌نامه با صنایع مرتبط و سپس ورود به مشکلات صنایع و تنظیم عناوین نظام موضوعات مطابق با نیاز صنعت باشد.

قاسمی‌پیربلوطی تشریح کرد: با توجه به معظلی که در سطح کشور داریم و ما در جایگاهی هستیم که به عنوان تربیت وآموزش دهندگان فارغ التحصیلان دانشگاه احساس می کنیم فضایی که در ذهن دانشجویان ترسیم شده است با محیط کار واقعی بسیار متفاوت است ؛ بنابراین باید حل مشکلات صنایع موجود در منطقه از اولویت‌های تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس باشد ودانشجویان نیز نقش خود را در مسیر تحقیقات به درستی ایفا نمایند تا از مسیر بحران ها عبور کنیم لذا تعامل ومشارکت صنعت ودانشگاه بیش از پیش احساس می شود.

قاسمی پیربلوطی مطرح کرد: ما خوشحال خواهیم شد که بتوانیم دانشگاه وصنعت را همفکر کنیم   

او اشاره کرد: بسیاری از پایان نامه ها ، فقط 10 در صد آنها اجرایی شده است و مابقی در کتابخانه بایگانی شده اند.همه موارد پیرو مذاکره و پس از ارزیابی نهایی به‌عنوان چالش مورد توجه قرار گیرد. این موضوعات پالایش خواهد شد و به صورت یک تعامل برد برد برای هر دو طرف همکاری خواهیم کرد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای شهرقدس، تبیین کرد:  فضای بسیار خوبی است و منافع خوبی برای هردو طرف صنعت ودانشگاه دارد زیرا  وقتی دانشجوی خوب به شما معرفی شود از طرف دانشگاهی که سه تا شش ماه کارآموزی انجام داده ویک دانشجو مهارت یافته بعنوان نیروی خوب برای جذب و استخدام به بنگاه های صنعتی معرفی شود این نیروی علاقمند وخلاق  منافعی به عنوان سرمایه انسانی برای مجموعه های صنعتی محسوب می شود.                                 

 عبدالله قاسمی پیر بلوطی  در نشست  و هم‌اندیشی با اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل مجموعه صنعتی دامداران اظهار کرد: صنعت و دانشگاه فاصله زیادی با هم دارند. دانشگاه به موضوعات خود می‌پردازد و صنعت بر پایه تجارب مسیر خود را طی می‌کند؛ بنابراین ضرورت نزدیک شدن سرمایه‌گذاری تولید توزیع، تجارت و دانش به یکدیگر وجود دارد تا بهره‌برداری مناسب حاصل شود.

وی اضافه کرد: در خصوص مدرسه اشتغال نیز می توان به صورت مجازی یا حقیقی با توجه به زحماتی که کشیده شده است و امکانات عملیاتی شود و برای آموزش ، ارتقاء و هر چیزی که در خصوص نیروی انسانی ضروری است استفاده شود.

این مقام مسئول پیشنهاد شکل‌گیری دفتر مشترک صنعت و دانشگاه در محل دانشگاه با مجموعه دامداران مطرح کرد  ومقررشد کارگروهی به منظور جهت‌دهی علم به سمت مرتفع نمودن مشکلات صنعت و در نهایت جهش تولید تشکیل دهند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز