دربازدیدجمعی از دانش آموزان و رئیس آموزش وپروش شهرستان قدس از واحد شهر قدس؛

کانون آینده سازان افتتاح شد

۱۳۹۹/۰۷/۰۳ - ۲۱:۰۰:۴۴
کد خبر: ۱۰۶۳۸۳۱
کانون آینده سازان افتتاح شد
کانون آینده سازان به همت نهاد رهبری وبا مشارکت اداره آموزش وپروش وجوانان بسیی روز گذشته در بازدید رئیس اداره آموزش وپرورش شهرستان قدس به همراه جمعی از دانش آموزان نخبه در محل شبستان مسجدپیامبر اعظم دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ حجت الاسلام علی اصغر منصوری معاون نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس در بازدید دانش آموزان از واحد شهر قدس  به تشریح عملکرد مراکز تحقیقاتی، مدرسه اشتغال و کانون آینده سازان دانشگاه شهرقدس پرداخت و اظهار کرد: یکی از خوشحالی ها و نقطه اتکا بنده کانون آینده سازان هست از این حیث که کانون آینده سازان از کادر سازی صحبت می کند و از ایام دبیرستان و دانش آموزی با موضوع آشناست و با یک آمادگی قبلی و تشکیلاتی و معرفی افراد پا به عرصه دانشگاه می گذارد به همین خاطر موضوعاتی که در اصطلاح جامعه‌شناسی، مسئله‌محور و مورد دغدغه عمومی است با بهره‌گیری از خرد جمعی و تفکر علمی جوانان دانش پژوه و صاحب‌نظران، علاوه ‌بر آسیب‌شناسی، می توان در حل مسائل جامعه و دانشگاه تلاش کرد.

وی باتوجه به معضلات کلان جامعه، بررسی راهکارهای پیشرفت علمی و حل چالش‌های جامعه را رویکرد اساسی برنامه‌های اجراشده معرفی و بیان کرد:  دانشگاهی که امام (ره) فرمودند" دانشگاه مبدا همه تحولات است" دانشجوتحول آفرین خواهدشد و علم برای ما یک سرمایه است و ما باید این سرمایه را در چه جهتی؟ استفاده کنیم و چه؟ کسب و کاری داشته باشیم ، علم نسبت به این مطلب ساکت است. لذا آن چیزی که به علم ،تخصص وتجارب ما جهت می دهد همین تدین و ایمان ماست که با تنفس در فضای بسیج و فضای معنوی و مذهبی کانون آینده سازان انشالا این اتفاق تامین می شود.

 منصوری گفت:  چیزی که مقام معظم رهبری(حفظم الله) از همه ما به عنوان ارکان دانشگاه و شما به عنوان دانشجویان آینده انقلاب اسلامی انتظار دارد نیروی متعهد و متدینی است که نسبت به آینده نظام و آینده انقلاب اسلامی تعهد دارد.

 او تشریح کرد:  مسائل عمومی جامعه مانند مسائل اقتصادی، اقتصاد مقاومتی، مسائل فرهنگی کلان (جهانی و جامعه) و ناهنجاری‌های اجتماعی امروز از مهم‌ترین موضوعات مورد بحث است.

معاونت نهاد رهبری دانشگاه آزاداسلامی قدس مفاهیم دینی و مبانی اعتقادی را نیز از دیگر موضوعات جامعه برشمرد و اضافه کرد: تعهد باعث می شود انسان در هر عرصه ای که وارد می شود توفیق پیدا کند ودر عرصه ای که نیاز به جهادعلمی یا عملی باشد ورود پیدا کند

 او افزود: کسی مانند مرحوم شهید زین الدین که رتبه چهارم پزشکی کنکور را قبول می شود اما به جهت اینکه حرف مرحوم امام خمینی (ره)روی زمین نماند به جبهه می رود و به شهادت می رسد.در کنار این مسائل، در حوزه سیاسی هم بررسی نقاط قوت و ضعف سیاست داخلی و خارجی و شناخت فرصت‌ها و تهدیدها مورد توجه قرار گرفته است.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری تاکید کرد : امروز هم حضرت آقا از ما جهاد علمی خواستند و بما گفتند اگر می خواهید استقلال و عزت کشورتون حفظ شود باید استقلال علمی داشته باشید، استقلال علمی هم جز با جهاد علمی و حضور شبانه روزی در دانشگاه و کسب مراتب عالیه علمی و تولید دانش فراهم نمی شود.

این مسئول افزود: بر این اساس کانون آینده سازان که تعهد انقلابی دارد و قرار هست در فضای علمی تنفس کند دقیقا تامین کننده خواسته مقام معظم رهبری بوده و انشاله همه شما در کسوت عالم و دانشجو و یک انسان آگاه و خردمند ظاهر شوید و این اتفاق هم خواهد افتاد و روزی برسد که با هم فعالیتهای فرهنگی ، انقلابی خودجوش جهادی ، دانشگاه را به پیش ببریم.

تقویت عوامل موفقیت در آینده سازان کشور

سرگرد حبیبی فرمانده سپاه ناحیه مقاومت شهرستان قدس دومین سخنران این بازدید بود که عامل موفقیت در مباحث خاص سازمانی، اداری و دانشگاهی را در کنار بررسی عوامل پیشرفت‌های علمی دیگر کشورها و بررسی جایگاه علمی ایران در جهان را از دستورالعمل‌های مورد اهتمام کانون آینده سازان معرفی کرد.

حبیبی گفت :  یاد همه شهدا و به خصوص 36000 شهدای دانش آموز را گرامی میداریم  وضمن تسلیت به مناسبت شهادت ابا عبداله الحسین و قبولی عزاداریها امیدوارم  که ما از رهروان واقعی سیدالشهدا باشیم.  

حبیبی دلیری شهدا برای  برقراری شرایط امن و ایجاد حس امنیت و آرامش برای  بیان اندیشه و نظرات آنان دانست و تأکید کرد: همواره در هر موضوع مورد بحث، نظر مخالف و موافق وجود دارد که بیان هر دو نظر واجب و ضروری است.لذا در سالهای قبل از انقلاب یک همچین فضایی برای جوان ایرانی در آموزش و پرورش و در دانشگاه فراهم نبوده که درعرصه علم مسئولین فضا را برایش باز کنند که هم رشد علمی ، هم رشد اخلاقی و هم رشد ورزشی داشته باشد.

او اشاره کرد: خوشبختانه امروز همه فضاها برای جوان ایرانی که تا حد نهایت رشد کند فراهم شده است چرا که باید یک کار بزرگ را در جهان انجام بدهد و آقایی و سروری ایران و اسلام را در جهان همانطور که الان هم می بینید نشان دهد.

این مقام مسئول با قدردانی از همکاری مسئولان، این حمایت‌ها را در کنار ایجاد ارتباط مستمر و تعامل و همگرایی با دیگر مراکز علمی دانشگاهی و مدیریت فرهنگی استان از دیگر عوامل موفقیت مرکز دانشگاهی شهر قدس  و نخبگان شهرستان دانسته و بیان کرد: این مرکز در اجرای برنامه‌های دانش‌افزایی به عنوان مهد علم وتمدن در منطقه در بین سایر دانشگاه‌ها حائز رتبه برتر هست.

وی گفت: آینده بسیار روشن و امیدوار کننده جلوی همه جوانهای ایرانی هست و شما باید هر چیزی که لازم هست از علم و تقوا و شجاعت و ایمان استفاده کنید و بدانیدکارهای بزرگی قرار هست توسط جوان ایرانی در جهان انجام بگیرد.

حبیبی با یادآوری بازدید سردار حسن زاده  از راه‌اندازی کار گروه مشترک نخبگان بسیج علمی با دانشگاهیان خبر داد و گفت:  

برای آن دوران باید آماده شوید که انشالا در آینده دنیا به شما رجوع می کنند وملت ها وجوامع بررسی می کنندکه مدل حکومت جمهوری اسلامی چگونه بوده است و بسیج چی هست؟ و چگونه به موفقیت رسیده است. اطلاعات این مرکز و برنامه‌هایی مانند نشست‌های هم‌اندیشی، دوره‌های دانش‌افزایی، اردوها و بازدیدهای علمی، نشست‌های تخصصی و همایش‌های مشترک برنامه ریزی ودرگذشته انجام‌شده و در این سایت این همین کانون آینده سازان بارگزاری شده و فعالیت‌های آینده نیز اطلاع‌رسانی خواهد شد.

حبیبی در جمع بندی مطالب خودتاکید کرد: کلید واژه و مطلب اصلی خود باوری و امید به آینده است که دشمن می خواهد اینها را از جوانان ما بگیرد و جوانان ما از ترس مرگ خودکشی کنند.که با روحیه تقوا وایمان که در جوانان انقلابی سراغ دارم دشمن هیچوقت موفق نخواهد شد.

 

 

 

 

نظر شما