امروز رخ داد؛

بازدید مشاور وزیر بهداشت در امور سلامت از اجرای دستورالعمل های پیشگیری و درمان بیماری کرونا در شهرستان شهریار

۱۳۹۹/۰۷/۰۵ - ۰۹:۵۰:۴۷
کد خبر: ۱۰۶۳۹۷۸
بازدید مشاور وزیر بهداشت در امور سلامت از اجرای دستورالعمل های پیشگیری و درمان بیماری کرونا در شهرستان شهریار
مشاور وزیر بهداشت در امور سلامت از نحوه اجرای دستورالعمل های پیشگیری و درمان بیماری کرونا در شهرستان شهریار بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ دکتر آسایی،مشاور وزیر بهداشت در امور سلامت با حضور در شهرستان شهریار، نحوه اجرای دستورالعمل های پیشگیری و درمان بیماری کرونا و اقدامات انجام شده توسط شبکه بهداشت و درمان شهریار را مورد بازدید و بررسی قرار داد.

مشاور وزیر بهداشت در امور سلامت با هدف تطبیق فرآیندهای اجرایی شبکه بهداشت و درمان با دستورالعمل‌های مربوط به پیشگیری، کنترل و درمان بیماری کرونا، از مراکز منتخب خدمات سرپایی غربالگری و درمان بیماری کرونا شهرستان شهریار ، بیمارستان امام سجاد(ع) و مرکز توانبخشی بیماران اعصاب و روان بانوان مهرآیین بازدید نمودند.

در بازدید از دو مرکز منتخب خدمات سرپایی غربالگری و درمان بیماری کرونا ، نحوه اجرای فرآیندهای تدوین شده شامل پذیرش، ویزیت پزشک، نمونه گیری، ارجاع به بیمارستان، مدیریت پسماند عفونی، رعایت فاصله گذاری فیزیکی و... مورد بررسی قرار گرفت.  

مراکز منتخب خدمات سرپایی غربالگری و درمان بیماری کرونا ، باهدف کاهش تعداد مراجعات و حذف ایاب و ذهاب غیر ضروری و تعدیل تعداد مراجعین به بیمارستان ها و از طریق تقسیم بیماران به گروه های کم خطر، پرخطر و نیازمند بستری در کشور فعالیت می نمایند و ارائه خدمات مطلوب و استفاده شهروندان از این مراکز می تواند گام موثر و ارزشمندی در بهبود مدیریت بیماری کرونا در شهرستان باشد.

در این پایش که با همراهی دکتر فتحعلیان مدیر گروه گسترش معاونت بهداشت دانشگاه و دکتر ناصح مدیر شبکه بهداشت و درمان انجام شد، تیم پایش کننده با حضور در بیمارستان امام سجاد(ع) و بخش های مختلف این بیمارستان، نحوه پذیرش بیماران مشکوک به کرونا  از جمله بیماران ارجاعی از مراکز خدمات جامع سلامت، تریاژ و مدیریت جداسازی بیماران، اجرای دستورالمل های درمانی، نحوه پیگیری و اطلاع رسانی به خانواده و افراد مرتبط با بیماران  را مورد بررسی قرار دادند.

مشاور وزیر در امور سلامت، با حضور در یکی از رستوران های شهریار و مصاحبه با مدیر و پرسنل این رستوران، نحوه اجرای پروتکل فاصله گذاری اجتماعی و دستورالعمل های بهداشتی مرتبط با بیماری کرونا در اصناف شهرستان شهریار را مورد بررسی قرار داد.

طی جلسه ای که در دفتر مدیریت شبکه بهداشت و درمان برگزار شد، مدیر شبکه بهداشت ودرمان، معاون بهداشتی شبکه و کارشناس مسئول پیشگیری و مبارزه با بیماری ها، گزارشی از اهم فعالیت های انجام شده توسط شبکه بهداشت و درمان شهریار در خصوص اجرای برنامه پیشگیری و درمان بیماری کرونا ارائه دادند.  

در این جلسه گزارش فرآیند بیماریابی؛ غربالگری( حضوری در مراکز خدمات جامعه سلامت، پایگاه های سلامت و     خانه های بهداشت و غیرحضوری از طریق غربالگری تلفنی)؛ گزارش اقدامات  مربوط به بیماران قطعی ( پیگیری مراحل درمان، پیگیری انجام صحیح قرنطینه بیمار درصورت درمان در منزل و آموزش علائم خطر برای مراجعه بهنگام به بیمارستان  و پیگیری غربالگری خانواده و افراد مرتبط با بیمار)؛گزارش فرآیند تأمین و توزیع ملزومات حفاظت فردی کارکنان و برنامه های اجرایی مرتبط با بیماری کرونا ارائه گردید.

همچنین گزارشی از اقدامات انجام شده در جهت جلب مشارکت مردم و همکاری ادارات و سازمان های مرتبط در اجرای برنامه‌های ابلاغ شده توسط وزارت بهداشت و دانشگاه در شهرستان ارائه شد.

از جمله فعالیت های شاخص انجام شده دراین خصوص :تشکیل کمیته های فنی و جلسات هماهنگی درون بخشی و برون بخشی به منظور انسجام فعالیت ها، جلب مشارکت و همراهی سایر ادارات و سازمان های مرتبط با محوریت فرمانداری شهرستان؛ جلب مشارکت شهرداری ها درخصوص آموزش و اطلاع رسانی درسطح شهرستان و اجرای دستورالعمل های ضدعفونی و گندزدایی محل زندگی بیماران مبتلا به کووید 19 با نظارت کارشناسان بهداشت محیط؛جلب مشارکت و همکاری مدیریت آرامستان ها در دفن بهداشتی جان باختگان بیماری کرونا  طبق پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده و با نظارت کارشناسان بهداشت محیط؛ جلب مشارکت و همراهی خبرنگاران و اصحاب رسانه در آموزش و اطلاع رسانی به شهروندان؛ مشارکت و همکاری مدیریت آموزش و پروش درخصوص آماده سازی محیط های آموزشی و نظارت بر اجرای دستورالعمل های بهداشتی مرتبط با کرونا می باشد.

مشاور وزیر بهداشت در امور سلامت، مجموعه اقدامات انجام شده توسط شبکه بهداشت و درمان شهریار را بسیار ارزشمند و قابل توجه دانست و از مدیریت مطلوب و تلاش شبانه روزی پرسنل شبکه قدردانی کرد.

7

6

5

4

2

نظر شما