به مناسبت روز جهانی گردشگری؛

بازدید از موزه های منطقه ۱۱ رایگان است

۱۳۹۹/۰۷/۰۶ - ۱۲:۲۶:۲۰
کد خبر: ۱۰۶۴۷۶۹
بازدید از موزه های منطقه ۱۱ رایگان است
شهردار منطقه 11 تهران گفت: به مناسبت روز جهانی موزه ، بازدید از موزه های این منطقه در روز ششم مهر ماه رایگان است.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ نصراله آبادیان با بیان این که در بخش مرکزی شهر تهران و محدوده این منطقه 4 کیلومتر از حصار ناصری و طهران قدیم واقع شده است؛ به وجود موزه هایی که ساختمان آن ها نیز خود از بناهای ارزشمند و میراث فرهنگی هستند اشاره کرد و افزود: موزه مقدم از بناهای تاریخی به جا مانده از زمان قاجار است که از نظر تاریخچه، معماری و اشیایی که در آن نگهداری می شوند، ارزش بسیار بالایی دارد و نشانی آن خیابان امام خمینی نرسیده به تقاطع ولیعصر(عج) است.

آبادیان همچنین ادامه داد:  نخستین موزه ثبت احوال کشور نیز که در خیابان امام خمینی، بعد از میدان حسن آباد واقع شده است؛ یکی از زیباترین ابنیه کشور بوده که در نوع خود بی نظیر است.

شهردار منطقه 11 همچنین در باره نخستین موزه جنگ کشور که در محل عمارت تاریخی تیمور تاش  در ضلع شمال غربی مجموعه کاخ‌های باغشاه واقع شده است ؛ بیش از 160 سال قدمت دارد و علاوه بر نگهداری ابزار و ادوات جنگی با معماری زیبای خود می تواند مقصد گردشگری علاقمندان به طهران قدیم باشد. این موزه در خیابان کارگر جنوبی، میدان پاستور و روبروی مترو میدان حر در داخل دانشگاه جنگ قرار دارد.

او همچنین به موزه ملی قرآن کریم اشاره کرد که دارای یک نمایشگاه بزرگ و متنوعی از آثار تاریخی، قرآنی و فرهنگی بوده و تنها موزه بزرگ و تخصصی در زمینه جمع‌آوری و کلکسیون هنرهای قرآنی از قرن ۴ هجری تا آخر سلسه قاجاریه است. این موزه در تقاطع خیابان ولی عصر (عج) و امام خمینی (ره) قرار گرفته.

به گفته شهردار منطقه 11 موزه دخانیات نیز که سال گذشته افتتاح شد؛  بیش از 300 اثر از آثار متعدد صنعتی، اداری، آزمایشگاهی،افتخارات ورزشی و مسئولیت اجتماعی، عکس و محصولات قدیمی از زمان تاسیس و همچنین  اسناد تاریخی مرتبط با فعالیت های حوزه توتون و تنباکو ایران در آن به نمایش گذاشته شده است.

خانه مینایی و موزه روایت خانه خیابان ولی عصر(عج) نیز در خیابان ولی عصر(عج) ، میدان منیریه ،کوچه خوش طینت از دیگر مواردی بود که شهردار منطقه 11 به آن اشاره کرد. این خانه با معماری زیبا بیش از 80 سال قدمت دارد و اسناد و آثار مربوط به خیابان ولی عصر (عج) در آن به نمایش گذاشته شده است.

آبادیان یاد آور شد بازدید از این موزه ها روز یکشنبه 6 مهر به مناسبت روز جهانی گردشگری رایگان است و علاقمندان می توانند ساعت 9 صبح تا 16 برای بازدید به آن ها مراجعه کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز