فرماندار قدس در گفتگو با برنا مطرح کرد؛

تامین بخش عمده ای از آب شرب شهرستان قدس با اتصال شبکه آبرسانی/ اتمام پروژه خط انتقال آب های سطحی به شهرستان قدس تا پایان سال جاری

۱۳۹۹/۰۷/۰۸ - ۱۰:۲۱:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۵۸۳۵
تامین بخش عمده ای از آب شرب شهرستان قدس با اتصال شبکه آبرسانی/ اتمام پروژه خط انتقال آب های سطحی به شهرستان قدس تا پایان سال جاری
فرماندار قدس در گفتگو با برنا از اتمام پروژه خط انتقال آب های سطحی به شهرستان قدس تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ لیلا واثقی در بازدیدی از پروژه خط انتقال آب های سطحی به شهرستان قدس، گفت: درراستای تامین کسری آب شرب مورد نیاز شهروندان، سال گذشته شاهد کلنگ زنی عملیات لوله گذاری خط انتقال آب خام بیلقان به شهرقدس بودیم و امروز به یاری خدا و همکاری مسئولین با پیشرفت فیزیکی رو به رشدی همراه است.

فرماندارقدس افزود: این طرح به منظور تامین بخشی از نیاز آبی شهرقدس، پس از مطالعات مقدماتی واخذ مجوز های مربوطه طرح انتقال آب از خطوط انتقال آب خام واقع در جاده مخصوص تهران-کرج به مخزن سرخه حصار و تصفیه آن با استفاده از پکیج تصفیه خانه در محل مخزن با دبی حداقل 100 لیتر بر ثانیه اجرایی شد.

واثقی ادامه داد: خوشبختانه با نهایی شدن این اقدام بزرگ در بین شهرستان های غرب استان تهران اولین شهرستانی می باشیم که از آب سطحی برخوردار می شویم.

او اظهار داشت: این لوله گذاری از مخزن زمینی آب شرب 5 هزار مترمکعبی سرخه حصار تا ایستگاه گاز در این شهرستان با لوله چدن داکتیل با قطر 400 میلیمتر در این مدت زمان انجام شد. بخشی از خط 2/5 کیلومتری در حدود 800 متر انجام شده و چون بخشی از لوله گذاری در گرمدره انجام می شود بنابراین با وقفه زمانی همراه است که تمام تلاش مجموعه ما به ثمر رساندن هرچه سریعتر این پروژه حیاتی در ماههای آتی به جهت بهره مندی مردم باشند.  

فرماندار قدس ابراز امیدواری کرد و افزود: با وجود مشکلات اعتباری در وضعیت کنونی کشور ، خوشبختانه ما توانستیم اعتباراتی را که موافقت شده بگیریم این پروژه هم مثل همه پروژه های دیگر پیشرفت فیزیکی رضایتمندی دارد و تنها حدود 1/5 کیلومتر از انتقال آن که مربوط به زیرگذر راه آهن است ، نیمه تمام مانده و سختی کار را همراه دارد.

لیلا واثقی تصریح کرد: اگر این اتفاق صورت گیرد و 5 موتوری که در نقاط مختلف جایگذاری شده می تواند کل شهر را از آب شرب بهره مند سازد. پیش بینی می شود با وارد شدن در فصل بارندگی و تاثیرات  شرایط جوی، این پروژه تا پایان سال به اتمام رسد و وارد مدار بهره برداری قرار گیرد.

 وی اضافه کرد: خوشبختانه مشکل خرید لوله رفع شده و همچنین برای تجهیزات تصفیه خانه آب شهر هم نامه نگاری های لازم در حال انجام است که به یاری خدا بزودی تامین اعتبار می شود .

واثقی در پایان در جهت آگاهی شهروندان از مزایای اجرای این طرح به بهبود و ارتقاء کیفیت آب منطقه به لحاظ اختلاط آب زیرزمینی با آب سطحی ، حفاظت از منابع آب زیرزمینی منطقه و اثرات مثبت آن بر روند افت سطح آب زیرزمینی و افزایش عمر تاسیسات، اتصال به آب سطحی به عنوان منبع باقابلیت اطمینان بالا در جهت کاهش نوسانات تامین آب و همچنین تامین بخشی از کمبود آب شرب منطقه در راستای جبران کمبود آب به خصوص هنگام پیک مصرف در تابستان نیز اشاره کرد.

 

photo_2020-09-29_11-43-50

photo_2020-09-29_11-43-51

photo_2020-09-29_11-43-53

photo_2020-09-29_10-59-05

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز