افزایش ظرفیت رسانه ای اولویت اصلی شورای اطلاع رسانی قرچک باشد

۱۳۹۹/۰۷/۱۰ - ۱۰:۲۴:۰۲
کد خبر: ۱۰۶۶۹۹۶
افزایش ظرفیت رسانه ای اولویت اصلی شورای اطلاع رسانی قرچک باشد
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان قرچک گفت: افزایش ظرفیت رسانه ای قرچک با هدف ایجاد امید و نشاط، اولویت اصلی شورای اطلاع رسانی شهرستان باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ حمیدرضا خدایی راد در جلسه شورای اطلاع رسانی شهرستان قرچک به ظرفیت قرچک از حیث برخورداری از وجود نخبگان و صاحبنظران در حوزه های مختلف اشاره کرد و افزود: برای شناساندن پتانسیل ها و نقاط قوت این شهرستان و همچنین رفع نقاط ضعف و انعکاس خدمات ادارات باید ظرفیت رسانه ای شهرستان ارتقا یابد.

وی بیان کرد: شورای اطلاع رسانی هر شهرستان در تعیین استراتژی نحوه انعکاس اخبار در طی سال و در برهه های زمانی خاص تصمیم گیرنده بوده و با استفاده از راهکارهای تخصصی باید بتواند در کنار رسانه ها به افزایش امید در جامعه بپردازد و همچنین مشکلاتی که حوزه اطلاع رسانی شهرستان را دچار چالش کرده شناسایی کند.

این مسئول با تقدیر از تلاش های خبرنگاران واحد مرکزی خبر، خبرگزاری ها، پایگاه های خبری، نشریات سراسری و محلی و فعالان فضای مجازی در انعکاس اخبار، خواستار ایجاد نشاط رسانه ای بیشتر در شهرستان شد.

خدایی راد ادامه داد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با حمایت از خبرنگاران و شناسایی علاقه مندان به حرفه خبرنگاری، بر اساس قوانین و مقررات افراد را به سمت راه اندازی نشریات محلی و پایگاه های خبری سوق دهد.

وی خاطرنشان کرد: در دوره شیوع ویروس کرونا فرهنگ رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم به یُمن شبکه های اجتماعی و فعالیت مطبوعاتی و رسانه ای افزایش و ارتقا یافت.

معاون فرماندار قرچک به ضرورت ترویج فرهنگ گفتگو با اقشار مختلف و صاحبنظران اشاره کرد و افزود: ترویج فرهنگ گفتگو از جمله شاخص های توسعه یافتگی جوامع است و برای ارتقای سطح آگاهی و پویایی جامعه باید با رسانه ها بیش از سایرین تعامل و گفتگو داشت.

وی گفت: با توجه به دغدغه مطرح شده از سوی خبرنگاران حاضر در جلسه، ارتباط مدیران شهرستان با اصحاب رسانه باید بیشتر شود حتی اگر انتقادی هم نسبت به عملکرد ادارات وجود داشته باشد؛ چرا که معتقدیم همین انتقادات سازنده رسانه ها است که مدیران را پویا می کند.

خدایی راد اضافه کرد: برگزاری کارگاه های آموزشی تخصصی برای خبرنگاران و مسئولان روابط عمومی ادارات و نهادها جزو ضروریات است که با جدیت پیگیری شود.

وی برگزاری منظم جلسات شورای اطلاع رسانی و دعوت از صاحبنظران در این جلسه را خواستار شد و همچنین بر افزایش نشست های تعاملی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بعنوان دبیر این جلسه با خبرنگاران تأکید کرد.

این مسئول یادآور شد: شهروندان قرچک مردمی همراه هستند و تجربه نشان داده در تمامی برنامه ها هرچند کوچک مشارکت کرده و حضور داشته اند، این بدین معناست که مردم این منطقه دارای روحیه امید هستند و ما نیز باید در جهت افزایش نشاط و امید بیشتر آنها گام برداریم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز