به میزبانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قدس؛

نشست تخصصی رصد و ساماندهی فضای مجازی برگزار شد

۱۳۹۹/۰۷/۱۵ - ۱۳:۴۱:۵۸
کد خبر: ۱۰۶۹۵۶۵
نشست تخصصی رصد و ساماندهی فضای مجازی  برگزار شد
نشست تخصصی رصد و ساماندهی فضای مجازی به میزبانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قدس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ نشست تخصصی رصد و ساماندهی فضای مجازی با حضور غلامرضا آبکار رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قدس، حجت الاسلام والمسلمین مرادی رئیس اداره تبلیغات، فرمانده پلیس فتا و روسای ادارات مسئول در سالن جلسات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قدس برگزار شد.

 متن خبر : به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قدس، رصد و ساماندهی فضای مجازی شهرستان قدس طی نشستی تخصصی مورد بررسی و تجزیه تحلیل قرار گرفت.

غلامرضا آبکار رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قدس ضمن تاکید بر اهمیت فضای مجازی و نقش و سرعت انتقال اطلاعات در فضای مجازی تصرح کرد: هدف از برگزاری این نشست، ساماندهی محتوای فضای مجازی و تقویت خرده فرهنگ ها و شاخصه های فرهنگی است که امروز کمرنگ شده و نیازمند احیاء هستند و در این راستا باید ضمن تولید محتواهای فرهنگی به موضوع پژوهش و آموزش هم توجه ویژه ای داشت.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه  رسانه ها و گروه های خبری که در فضای مجازی فعالیت می کنند مجوزی برای فعالیت و تولید محتوا ندارند و می بایست هرچه زودتر این رسانه ها جهت ثبت و دریافت مجوز در سامانه جامع رسانه های کشوری اقدام کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قدس گفت: با توجه به رخدادهای چند ماه گذشته و بیماری کرونا برخی از رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی با انتشار اخبار و مطالب غیرموثق و غیرمستند باعث ایجاد تشویش اذهان عمومی و بهم‌ریختگی  امنیت روانی جامعه شده‌اند، می بایست کارگروه بررسی و رصد فضای مجازی تشکیل گردد.

آبکار افزود: نظارت و بررسی فضای مجازی همرا با برگزاری دوره های آموزشی جزو ضروریات است.

وی خاطر نشان کرد، برای فرهنگ‌سازی استفاده درست از فضای مجازی باید نسبت به برگزاری دوره‌های آموزشی و توجیهی برای جوانان و خانواده‌ها اقدام کرد.

وی ادامه داد: بسیاری از ناهنجاری‌ها و آسیب‌هایی که به خاطر شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی وجود دارد به دلیل ناآگاهی افراد به این فضا و استفاده نادرست از آن است ،اگر فرهنگ‌سازی درست شود می‌توان از برخی مشکلات پیشگیری کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مرادی رئیس اداره تبلیغات اسلامی، عدم وجود قانون صحیح و اجرای قانون در صورت بروز تخلف را مهم دانسته و گفت: نیازمند قانون بیشتر و قوی تری در فضای مجازی هستیم و این حوزه می بایست به افراد متخصص سپرده شود تا مشکلات فعلی حل شود.

سرگرد اسماعیل پور فرمانده پلیس فتای شهرستان قدس نیز آموزش و شناخت فضای مجازی را در سطح نوجوانان و جوانان بسیار مهم ارزیابی کرد که همین موضوع از طرف سایر اعضای نشست مورد بحث و تجزیه تحلیل قرار گرفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز