کاهش ۴.۴ درصدی نرخ بیکاری استان تهران در تابستان امسال/ نرخ بیکاری به ۶.۴ درصد رسید

۱۳۹۹/۰۷/۲۱ - ۱۱:۲۴:۲۸
کد خبر: ۱۰۷۲۰۷۷
کاهش ۴.۴ درصدی نرخ بیکاری استان تهران در تابستان امسال/ نرخ بیکاری به ۶.۴ درصد رسید
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران با اشاره به کاهش 4.4 درصدی نرخ بیکاری استان تهران در تابستان امسال گفت: نرخ بیکاری به 6.4 درصد رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛حشمت الله عسگری با اشاره به ارائه آمار نرخ بیکاری در کشور اظهار داشت: نرخ بیکاری در تابستان سال 98 در کشور 10.5 درصد بوده که تابستان امسال با 1 درصد کاهش به 9.5 درصد رسیده است.

وی با اشاره به وضعیت استان تهران افزود: نرخ بیکاری در استان تهران 10.8 درصد در تابستان سال گذشته بوده که با کاهش محسوس 4.4 درصدی به 6.4 درصد در تابستان سال جاری رسیده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران عنوان کرد: بهار امسال نیز نرخ بیکاری 8.8 درصد بوده که با کاهش 2.4 درصدی به 6.4 درصد در تابستان رسیده است.

عسگری در مورد دلیل این موفقیت علی رغم بروز شرایط کرونا با اشاره به عدم تعطیلی حتی یک واحد تولیدی در استان تهران به واسطه کرونا در تابستان تاکید کرد: رشد سرمایه گذاری بخش صنعت، توسعه شهرک های صنعتی، پرداخت تسهیلات تبصره 18، طرح های رونق تولید، کرونا، مشاغل خانگی و اقدامات در این زمینه سبب کاهش نرخ بیکاری شده است.

وی همچنین گفت: احیا 240 واحد راکد و تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی نقش موثری در کاهش نرخ بیکاری داشته و این روند در ماه های آتی نیز استمرار خواهد داشت که امید است نرخ بیکاری در استان تهران به زیر 5 درصد برسد.

نظر شما