با حضور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قدس؛

جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی برگزار شد

۱۳۹۹/۰۷/۲۹ - ۰۹:۵۰:۵۳
کد خبر: ۱۰۷۵۵۴۵
جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی برگزار شد
اولین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی در سال 1399 به ریاست حجت الاسلام والمسلمین جوکار امام جمعه شهرستان قدس، غلامرضا آبکار رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورا و اعضای شورای توسعه فرهنگ قرآنی در سالن جلسات ستاد اقامه نماز شهرستان قدس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ حجت الاسلام والمسلمین جوکار، بر لزوم تداوم برگزاری جلسات شورای توسعه فرهنگ قرآنی تاکید و گفت: توسعه فرهنگ قرآنی و روشهای توسعه این فرهنگ در میان ادارات و سازمان های شهرستان قدس می بایست اجرا و پیگیری بیشتری صورت گیرد.

ادارات و سازمان ها، می بایست گزارش عملکرد و فعالیت های قرآنی اداره متبوع را به دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی، مستقر در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه نمایند.

وی افزود: حیف است اداره ای در جهت توسعه فرهنگ قرآنی اقدامی انجام دهد و متاسفانه به شورای توسعه فرهنگ قرآنی اطلاع و گزارش ندهد تا سرمشق و سرلوحه قرار گیرد.

آبکار رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی حلول ماه ربیع الاول را خدمت اعضای محترم شورای توسعه فرهنگ قرآنی تبریک گفته و خواستار توجه و اهتمام ادارات و سازمان های شهرستان قدس به توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی شد.

آبکار وجود فرهنگ قرآنی را درمیان خانواده ها و جامعه شهری لازم و واجب دانسته و بیان داشت: با توجه با اینکه اعتبارات قرآنی مبلغ کمی است ولی دلیل نمی شود که به درستی و اثربخش هزینه نشود و می بایست  از لحاظ مالی ادارات توجه بیشتری داشته باشند تا شاهد گسترش و ترویج فرهنگ غنی قرآنی باشیم.

وی افزود: توسعه فرهنگ قرآنی دارای ابعاد و رویکرد مهمی  است که تحقق آن مستلزم همکاری و تاسیس اتاق فکر و وجود بانک اطلاعاتی از فعالان قرآنی در شهرستان قدس است.

وی با تاکید بر سهولت شرایط  تاسیس موسسات و کانون های قرآنی گفت: تقویت و گسترش انس با قرآن کریم در میان خانواده ها و جامعه شهری مستلزم فعالیت کانون های قرآنی مستقر در مساجد هستند که اهتمام ویژه به توسعه فرهنگ قرآنی در میان اقشار مختلف و نخبگان و نویسنده ها می تواند در شناخت فرهنگ غنی قرآنی اثربخش و مفید باشد،

ازاین رو می بایست راهکار و تدبیری اتخاذ گردد تا موسسات قرآنی بیشتری در شهرستان تاسیس شود.

آبکار وجود بیمه و امنیت روانی ناشی از آن را برای موسسات قرآنی لازم و واجب دانسته و خواستار توجه ویژه روسای ادارات و سازمان های متولی شهرستان قدس نسبت به  اعطای تسهیلات بانکی و بیمه برای موسسات قرآنی شد.

آبکار با تاکید بر تولید محتوای قرآنی در سامانه شاد و تاثیر آن در تربیت کودکان این سرزمین، خواستار تولید و عملیاتی شدن محتوای قرآنی با همکاری اداره آموزش و پرورش در سامانه شاد شد.

در این نشست مقرر گردید مشکلات موسسه های قرآنی شهرستان از طریق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رصد و پیگیری شود.

در پایان مقرر گردید ادارات و سازمان ها، مواردی که در این جلسه تصویب شده را اجرا و به دبیرخانه شورا ( اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قدس ) ارسال نمایند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز