فرماندار ری؛

واحدهای صنعتی در کنار تولید به محیط زیست نیز باید توجه کنند

۱۳۹۹/۰۷/۲۹ - ۱۰:۰۱:۵۵
کد خبر: ۱۰۷۵۵۵۷
واحدهای صنعتی در کنار تولید به محیط زیست نیز باید توجه کنند
فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: واحدهای صنعتی در کنار تولید و اشتغالزایی باید به مسائل زیست محیطی هم توجه ویژه داشته باشند تا توسعه پایدار در جنوب استان تهران حاصل شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ حسین توکلی کجانی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری در آئین راه اندازی مجدد واحد ۶ و بهره برداری از پروژه بهینه سازی سیستم فیلتراسیون شرکت سیمان تهران، اظهار داشت: سرمایه گذارانی که پیوست های زیست محیطی را رعایت نمایند در شهرستان ری حمایت می شوند.

معاون استاندار تهران با اشاره به اینکه با متخلفان زیست محیطی در شهرستان ری به شدت برخورد می شود، افزود: راهبرد اصلی در خصوص مشکلات زیست محیطی پیشگیری و صدور اخطاریه است ولی در صورت تکرار با متخلفان به شدت برخورد و می بایست از حوزه سرزمینی ری خارج شوند.

فرماندار ویژه شهرستان ری با اشاره به اینکه ری اولین نقطه برای سرمایه گذاری صنعتی در استان تهران محسوب می‌شود، گفت: واحدهای تولیدی باید پیوست‌های اجتماعی و زیست محیطی و مسئولیت در این دو موضوع را کاملا رعایت کنند.

توکلی کجانی با بیان اینکه اداره کل محیط زیست استان تهران نگاه ویژه ای برای حل مشکلات زیست محیطی شهرستان ری دارد، بیان داشت: بوی نامطبوع اطراف فرودگاه امام خمینی(ره)، حمل روزانه هشت هزار تن زباله تهران به مجتمع پردازش و بازیافت آراد کوه در کهریزک، کارگاه های چربی سوزی، آلودگی صنایع نفتی جنوب تهران و جمع آوری دام فروشان غیرمجاز در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: نصب دستگاه آنلاین پایش خروجی دودکش صنایع بزرگ مقیاس، آغاز مطالعه برای جانمایی محل جدید برای آراد کوه توسط شهرداری تهران از جمله اقداماتی است که بخشی صورت گرفته و بخشی دیگر در حال پیگیری است.

فرماندار ری با اشاره به اینکه ۹۰ درصد آب های ورودی به شهرستان ری در بالادست آلوده می شوند، ابراز کرد: وزارت نیرو باید با اختصاص آب و ایجاد تصفیه خانه این مشکلات را ساماندهی نماید.

معاون استاندار تهران در ادامه به بهره برداری مجدد از واحد ۶ مجتمع صنعتی سیمان تهران اشاره کرد و گفت: کارشناسان داخلی با راه اندازی این بخش نشان دادند که تحریم ها و مشکلات اقتصادی نمی تواند جلوی اراده ملت ایران را بگیرد.

وی با اشار به اینکه قطعات مورد استفاده در این بخش باید از خارج وارد می شد، بیان داشت: راه اندازی این واحد نشان از اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در سال جهش تولید دارد.

فرماندار ویژه شهرستان ری یادآور شد: با توجه به منابع طبیعی مناسب و نیروهای انسانی متعهد باید نگاهمان در حل مشکلات مختلف در شرایط تحریم  اقتصادی به داخل کشور به عنوان اصلی ترین راهبرد باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز