استاندار تهران:

۵۴ درصد سپرده های بانک ها در کشور متعلق به شهروندان تهرانی/ قانون منع استقرار صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتر در تهران مانع جهش تولید است

۱۳۹۹/۰۸/۰۵ - ۱۳:۳۸:۳۷
کد خبر: ۱۰۷۸۲۸۰
۵۴ درصد سپرده های بانک ها در کشور متعلق به شهروندان تهرانی/ قانون منع استقرار صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتر در تهران مانع جهش تولید است
استاندار تهران با اشاره به اینکه ۵۴ درصد سپرده های بانک ها در کشور متعلق به شهروندان تهرانی است گفت: قانون منع استقرار صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتر در تهران مانع جهش تولید است.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ انوشیروان محسنی بندپی در آیین افتتاح مرکز فوریت های رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی اظهار داشت: امروز با افتتاح این مرکز با نگاهی جدید مبتنی بر اقدام و عمل در عرصه رفع مشکلات تولید گام بر می داریم.

وی ادامه داد: در استان تهران البته قبل از افتتاح این مرکز روحیه پیگیری و رفع مشکلات واحدهای تولیدی حاکم بود و اثر بخشی این پیگیری کاهش نرخ بیکاری در سال های ۹۸ و ۹۹ بود.

استاندار تهران عنوان کرد: بر خلاف سایر استان ها هنوز در استان تهران یک نماینده واحد از سوی شورای هماهنگی بانک های استان در جلسات  حضور پیدا نمی کند،  این در حالی است که میزان سپرده گذاری شهروندان استان تهران در بانک های کشور ۵۴ درصد است، اما متاسفانه متقاضیانی که از سوی ستاد تسهیل برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی می شوند کمتر به نتیجه می رسند.

محسنی بندپی گفت: قانون منع استقرار صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتر برای استان های البرز و سمنان معنایی ندارد، اما در تهران با استقرار ۲۰ درصد صنایع کشور متاسفانه این قانون مانع جهش تولید است علی‌رغم تلاش های فراوان هنوز  نتوانستیم این  مشکل را برطرف کنیم.

 

 

نظر شما