مدیرکل اقتصادی استانداری تهران؛

ساماندهی عرضه نهاده های دامی در استان تهران/ قیمت پیاز و گوجه فرنگی متعادل می شود

۱۳۹۹/۰۸/۰۶ - ۱۳:۰۷:۳۸
کد خبر: ۱۰۷۸۸۵۷
ساماندهی عرضه نهاده های دامی در استان تهران/ قیمت پیاز و گوجه فرنگی متعادل می شود
مدیرکل اقتصادی استانداری تهران با اشاره به تصمیمات تنظیم بازار استان از ساماندهی عرضه نهاده های دامی در استان تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ علیرضا قاسمی فرزاد در جلسه تنظیم بازار در مورد افزایش قیمت گوجه فرنگی و پیاز اظهار داشت: افزایش قیمت به سبب تغییر فصل می باشد چراکه با توجه به کاهش تولید و افزایش مصرف و اینکه مبادی تولید از جنوب کشور می باشد قدری قیمت پیاز و گوجه فرنگی افزایش پیدا کرده که با عرضه به قیمت متعادل می رسد.

وی ادامه داد: در مورد نهاده های دامی با توجه به مصوبات جلسه قبل و تنظیم بازار کشور در مورد نهاده هایی که جهاد کشاورزی از طریق سامانه بازارگاه به تولیدکنندگان چه در بخش دام سبک و سنگین و تولیدکنندگان تخم مرغ عرضه می کند، قرار شد با سازوکار مشخصی به میزان و معادل نهاده ای که دریافت می کند گوشت مرغ را در اختیاز شبکه توزیع قرار دهند.

مدیرکل اقتصادی استانداری تهران تصریح کرد: صنعت و معدن از طریق ارتباط با شبکه توزیع از جمله میادین میوه و تره بار طبق نظر کارشناسی میزان قطعات مرغی که باید تحویل داده شود را اعلام و طبق آن تولیدکنندگان باید عمل کنند تا برای دوره بعد نهاده دریافت کنند؛ اما اگر نهاده تحویل گرفتند و مرغ را تحویل شبکه توزیع ندهند با نظر و تایید صنعت و معدن به تعزیرات معرفی می شوند چراکه نهاده را با ارز 4200 تومانی دریافت کرده اما مرغی تحویل نداده اند که این امر احجاف در حق مردم است.

قاسمی فرزاد در مورد برگزاری مرتب جلسات تنظیم بازار تصریح کرد: بعضی از تصمیمات از جمله قیمت کالاهای اساسی مثل برنج، روغن و شکر و غیره در اختیار استان نیست و باید توسط تنظیم بازار کشور مشخص شود تا سازوکار توزیع و بر مبنای اختیارات استانی اقدامات را پیگیری کنیم که البته بر این مبنا جلسات برگزار و تصمیمات اتخاذ می شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز