ارتقاء سطح کیفی آب شرب روستاهای غرب استان تهران

۱۳۹۹/۰۸/۰۶ - ۱۷:۲۱:۰۵
کد خبر: ۱۰۷۹۰۵۴
ارتقاء سطح کیفی آب شرب روستاهای غرب استان تهران
سطح کیفی آب شرب روستاهای غرب استان تهران بهبود یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ سرپرست دفتر کنترل کیفیت و بهداشت آبفای غرب استان تهران با بیان این خبر گفت: ظرف مدت زمان کوتاهی که آبرسانی روستاها تحویل شرکت آب و فاضلاب شهری شده است اقدامات بسیاری در راستای افزایش سطح کیفی آب شرب مردم انجام شده است.

انسیه ازگلی افزود: صورتجلسه ای مشترک با مراکزبهداشتی ودرمانی شهرستان های شهریار، ملارد و قدس تدوین شده است، که نمونه برداری  مشترک هفتگی را با مراکز بهداشت را میسر می سازد. نتایج مثبت حاصله پایش بسیار دقیق تراز شبکه ها و منابع تحت پوشش شهری وروستایی (به ویژه روستاهای دوردست) وجلوگیری از بروز مشکلات احتمالی  کیفی آب بدون فوت وقت می باشد.

او گفت: پایش وضعیت کیفی آب شرب با انجام نمونه برداری شیمی فیزیک – باکتریولوژی و بیولوژی و همچنین سنجش روزانه کلرآزاد باقیمانده درکلیه روستاهای تحویل شده آبفای غرب شامل 81 روستا علاوه بر شهرها بر اساس استانداردهای شرکت مهندسی آبفای کشور وثبت آن در سامانه انجام می شود.

ازگلی اظهار داشت: 7 سایت کلرزن گازی در روستاهای منطقه صفادشت به دلیل مخاطرات فراوان، علی رغم استقرار در مناطق بیابانی با مسافت طولانی از بافت جمعیت روستایی از مدار بهره برداری خارج شده است و سامانه های پودری ومایعی کلر جایگزین آنان شده است.

او افزود: اجرای سیستم تزریق آب ژاول در خط انتقال کوثر که بدین ترتیت تعداد18 روستای شهرستان ملارد  از آب کلر دار پایدار بهرمند شده اند.

سرپرست دفتر کنترل کیفیت و بهداشت آبفای غرب استان تهران گفت: بررسی وجانمایی مکان های مناسب برای  ساخت اتاقک  استاندارد و نصب سیستم تزریق آب ژاول در راستای کاهش مصرف پودر پرکلرین و همچنین بهسازی اتاقک های فلزی و بتنی موجود در مناطق شهری و روستایی قدس، ملارد، صباشهر، صفادشت وشهریارکه تعداد 20 مورد تا کنون انجام شده است و تا پایان سال تعدادی دیگر در دست اقدام است.

ازگلی تصریح کرد: ساخت ونصب دستگاه سایکلون بر روی چاه روستای حسین آباد هپشلو به منظور جلوگیری از ماسه دهی چاه آب شرب این روستا اجرا شده است.

سرپرست دفتر کنترل کیفیت و بهداشت آبفای غرب استان تهران در پایان ضمن این که بر رسالت مهم آبفا در تامین آب شرب با کیفیت و پایدار برای مردم تاکید کرد اظهار داشت: 10 پمپ تزریق کلرزنی 45 لیتر 15 بار و 20عدد مخزن کلر زنی (14 عدد مخزن 250لیتری و6 عدد مخزن 500لیتری) برای نصب در سایت های شهری و به ویژه روستایی که پمپ های فرسوده وغیر قابل تعمیر داشته اند خریداری شده اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز