آخرین آمار بیماران کرونایی شهرستان پردیس

۱۳۹۹/۰۸/۱۰ - ۱۸:۰۳:۲۲
کد خبر: ۱۰۸۰۸۵۴
آخرین آمار بیماران کرونایی شهرستان پردیس
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان پردیس گفت: تاکنون ۱۴۱۸ مبتلا به کرونا ۵۳۹ نفر بیمار بستری مشکوک به کرونا و حدود ۵۰ نفر فوتی برای شهرستان پردیس به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرگزاری برنا استان تهران؛ دکتر سعید آسیایی رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان پردیس امروز در نشستی با بیان اینکه وضعیت در شهرستان پردیس نیز قرمز است به آمار مبتلایان و فوتی های منطقه اشاره کرد وگفت:  تا کنون ۱۴۱۸ ابتلای قطعی کرونا و حدود ۵۰ فوتی در شهرستان پردیس ثبت شده است که بیماران مبتلا بدلیل نبود بیمارستان ۹۸ درصد در بیمارستان های دماوند و مابقی در شهر تهران بستری می شوند.

وی با توجه به موج جدید این بیماری و شیوع انفلانزا در پاییز افزود: نیازمند همکاری تمام دستگاه ها در مبارزه با کرونا هستیم و طی این مدت فرماندار و امام جمعه شهرستان حمایت زیادی با شبکه بهداشت و درمان داشته است و در خصوص تفرجگاه های منطقه مانند جاجرود که گزارش های زبادی از عدم توجه و رعایت مردم داده می شود بخشداری و شوراها در شهرستان باید نظارت و همکاری بیشتری کنند،روستاها با ورود مسافران و تفرجگاه ها و برپایی جشن و عروسی از عواملی است که خطر شیوع بیماری را افزایش میدهد.

آسیایی تاکید کرد: بیماران کرونایی شهرستان که در بیمارستان های تهران بستری می شوند حتما آدرس دقیق محل سکونت خود در پردیس، بومهن و جاجرود را قید کنند و عدم دادن ادرس صحیح شهر مشکلاتی برای خود و اطرافیانشان ایجاد کرده و نظارت وزارت بهداشت بر  آمارگیری و درمان دچار مشکل خواهد شد.

رییس مرکز بهداشت شهرستان پردیس با بیان اینکه تا کنون ۳۵۳ مورد پلمب اماکن بدلیل عدم رعایت پروتکل ها داشته ایم گفت:  پلمب و بسته شدن اماکن مانند نانوایی ها بدلیل عدم رعایت مشتریان همان مکان توسط ناظران شبکه بهداشت و درمان انجام خواهد شد، پس  اگر کسبه می خواهند محل کسب پلمب نشود تذکر و نظارت جدی بر ورود و تجمع مشتریان و رعایت پروتکل ها را باید داشته باشند.

وی با اشاره به مناطق پرخطر شهرستان اظهار داشت: شهرک های طلاییه و ترک آباد بومهن جزو  محل ها ی پرخطر شهرستان است که با کمک نیروهای بسیج و ریش سفیدان محل درخواست همکاری با ماموران شبکه بهداشت را داشته ایم.

وی تصریح کرد: درخواست داریم شهرداری ها جهت گندزدایی منظم ادارات و مراکز شلوغ شهر و ناوگان بیش از پیش به ما کمک کنند در ناوگان حمل و نقل عمومی شهرستان پردیس باید اعمال قانون و سختگیری بیشتری داشته باشیم در  اتوبوس های منطقه  متاسفانه پروتکل ها رعایت نمیشود و طبق گزارشات ما بدون ماسک بدون رعایت فاصله مسافر جا به جا می شود.

وی عادی انگاری بیماری کرونا را  خطر بزرگی دانست که مردم را گرفتار خواهد کرد.

پروانه موسوی معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان پردیس نیز در ادامه سخنان وی افزود:  در شهرستان پردیس۳ مرکز غربالگری وجود دارد که همه روزه با تمامی امکانات و پزشک متخصص پذیرای بیماران مشکوک به کرونا هستند.

وی ضمن ابراز نگرانی از عدم رعایت مردم در برخی شهرها گفت: مردم در ابتدای شیوع این بیماری توجه بیشتری داشتند  اما الان متاسفانه همکاری نمی کنند و  عادت کردند و خسته شده اند که این خود نگران کننده است و دید و بازدید ها و  سفرها همچنان برقرار است و قطعا نیرو و منابع ما هم محدود هست و تا جایی می تواند با این موج مبارزه کند.

موسوی افزود:  فقط رفتارهای مردم هست که زمان قطع زنجیره را  نشان میدهد و ۳ چیز هست که باعث می شود این زنجیره قطع شود اول اینکه ماسک بزنیم، فاصله اجتماعی را یک تا دو متر رعایت کنیم و شستن مرتب دست ها انجام شود.

وی با اشاره به فرمایشات رهبری که گفته بودند  باید اقدامات محله محور باشد اظهارداشت: شناسایی محلات پر خطر الویت ماست و بحث آموزش و گندزدایی محلات رو در دستور کار داریم.

2

نظر شما