فرماندار قدس:

پدافند غیرعامل یک الزام و نیاز مستمر است

۱۳۹۹/۰۸/۱۱ - ۱۰:۵۴:۲۰
کد خبر: ۱۰۸۱۱۰۱
پدافند غیرعامل یک الزام و نیاز مستمر است
فرماندار قدس گفت: پدافند غیرعامل یک الزام و نیاز مستمر برای مقابله با تهدیدات و آسیب های دشمنان است.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ نشست پدافند غیر عامل شهرستان به ریاست لیلا واثقی فرماندار قدس و با حضور  نمایندگان دستگاه‌های اجرائی مرتبط با هدف بررسی برنامه های ابلاغی و دیگر موارد در سالن اجتماعات آتش نشانی شهرداری برگزار شد.

 لیلا واثقی فرماندار قدس با اشاره به سخن از مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، بیان کرد: پدافند غیرعامل مثل مصونیت سازی بدن انسان است، از درون ما را مصون می کند، پدافند غیرعامل یک الزام و نیاز مستمر برای مقابله با تهدیدات و آسیب های دشمنان است.

واثقی با تاکید بر کاهش آسیب پذیری، ارتقای پایداری ملی، اظهار داشت: پدافندغیرعامل در تعریفی جامع به معنای مجموعه اقدامات غیرمسلحانه است که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل در امر مدیریت بحران در برابر تهدیدات نظامی دشمن می شود.

وی با بیان اینکه تهدیدات به دو بخش طبیعی و غیرطبیعی تقسیم می شوند، تصریح کرد: تهدیدات به دو بخش طبیعی، غیرطبیعی و انسان ساز تقسیم می‌شود که تهدیدات طبیعی منشا طبیعت است و غیرقابل تغییر است؛ ولی تهدیدات انسان‌ساز به دلیل اینکه تفکر، اراده و دشمنی در پشت آن است، روز به روز در حال تغییر و تکامل است.

فرماندار قدس در خصوص اهمیت پدافند غیرعامل در پیشگیری از رخدادهای احتمالی، عنوان کرد: مدیران دستگاههای اجرایی ضمن اهتمام جدی برای پیشگیری از خسارت زایی بیشتر ، بر همگرایی پدافند غیرعامل شهرستان در مقابله با  تهدیدات داشته باشند.

به گفته مقام عالی دولت در شهرستان، همه دستگاه‌های اجرائی، نهاد‌های دولتی،  واحدهای تولیدی و صنعتی ملزم به طراحی و رعایت عوامل بازدارنده هستند تا شاهد کاهش سطوح آسیب پذیری، افزایش ضریب امنیت و ایمنی و افزایش قابلیت مدیریت بحران باشم. ‎

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز