تاکید استاندار تهران بر اجرای طرح کاداستر جهت پیشگیری از ساخت و ساز غیرمجاز؛

۶۵ میلیون مترمربع از اراضی و املاک در استان تهران آزادسازی شد

۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ۱۱:۰۶:۴۲
کد خبر: ۱۰۸۱۶۷۶
۶۵ میلیون مترمربع از اراضی و املاک در استان تهران آزادسازی شد
استاندار تهران با اشاره به ضرورت اجرای طرح کاداستر جهت پیشگیری از ساخت و ساز غیرمجاز از آزادسازی 65 میلیون مترمربع از اراضی و املاک در استان تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ انوشیروان محسن بندپی در سومین جلسه شورای اداری با اشاره به لزوم مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز اظهار داشت: دستورکار دوم این جلسه در مورد ساخت و سازهای غیرمجاز بود که شرایط بدی را در جامعه فراهم کرده است، از اینرو همواره رهبری و رئیس جمهور تاکید بر اهتمام جدی جهت مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز دارند.

وی سپس تصریح کرد: آزادسازی 65 میلیون مترمربع از اراضی و املاک در استان تهران صورت گرفته که عدد قابل توجهی است، با این حال نیازمند اقدامات جدی هستیم که یکی از اقدامات پیشگیرانه طرح کاداستر است تا از ساخت و سازهای غیرمجاز پیشگیری شود و وضعیت اراضی بلاصاحب مشخص شود.

استاندار تهران ادامه داد: حوزه معاونت عمرانی با همکاری شهرداری های استان تهران نسبت به تکمیل سخت افزار و نرم افزار سامانه ساخت و سازهای غیرمجاز و داشبورد مدیریتی صدور پروانه های ساختمانی جهت نظارت بر ساخت و سازهای غیرمجاز اهتمام جدی داشته باشند.

محسنی بندپی خاطرنشان کرد: سرعت بخشیدن بر اجرای طرح کاداستر نیز ضروری است ضمن اینکه بعضی از شهرستان ها نیازمند نظارت شدیدتر در حوزه ساخت و سازهای غیرمجاز هستند که باید دقت و مراقبت در این زمینه بیشتر شود.

نظر شما