معاون توسعه منابع انسانی منطقه ۲۲ خبر داد؛

اختصاص یافتن ۱۰ پست از ۳۵ پست مدیریتی به بانوان در منطقه

۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۰۹:۲۵:۴۶
کد خبر: ۱۰۸۳۶۳۱
اختصاص یافتن ۱۰ پست از ۳۵ پست مدیریتی به بانوان در منطقه
معاون منابع انسانی منطقه 22 از ارتقاء شاخص انتصاب بانوان در منطقه و اختصاص یافتن 10 پست از 35 پست مدیریتی به بانوان در منطقه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ علی کرمپور با اعلام این خبر گفت: در فرآیند انتصاب مدیران اصل بسیار مهمی وجود دارد که آن اصل شایسته سالاری و شایسته گزینی است. این موضوع به نحوی است که اگر بتوان در سازمانی این اصل و فرآیند را به گونه ای تعریف کرد که افراد شایسته سازمان متناسب با توانمندی و شایستگی هایشان در درست ترین مکان قرار بگیرند، مطمئناً آن سازمان در یک بازه زمانی کوتاه مدت به توفیقات خوبی دست خواهد یافت و به یک سازمان موفق تبدیل خواهد شد.

معاون منابع انسانی منطقه 22، به نگاه ویژه شهردار منطقه به این موضوع اشاره کرد و گفت: حمایت هایی که آقای نوذرپور از این اصل و فرایند داشتند، ما را بر این داشت که نسبت به این موضوع حساسیت ویژه و برنامه ریزی جدی داشته باشیم و بتوانیم همکارانی را که توانمندی و شایستگی بالایی دارند را شناسایی و برای پست های مدیریتی بکار بگیریم و نتیجه اقدامات آنها را ببینیم.

کرم پور با بیان اینکه از 8 ماه گذشته تا کنون، تمام پست های مدیریتی در شهرداری منطقه 22 از طریق فراخوان و کانون های ارزیابی صورت گرفته است، گفت: بر اساس فرآیند ارزیابی، همکارانی که در سطح منطقه و یا خارج از منطقه در فراخوان ها شرکت می کنند، یک بررسی اولیه صورت می پذیرد و همکارانی که شرایط احراز بالاتری دارند به مراحل بعدی راه خواهند یافت.

او تصریح کرد: در کانون ارزیابی، ارزیابی های مختلفی انجام می شود و افراد منتخب در مرحله نهایی، برنامه های شغلی خود را به شهردار منطقه ارائه خواهند داد و نهایتاً فردی که بیشترین شایستگی را دارد برای پست مدیریتی انتخاب خواهد شد.

کرم پور با بیان اینکه از 35 پست مدیریتی در منطقه، تعداد 10 پست به بانوان اختصاص یافته است، ادامه داد: با برنامه ریزی های انجام شده، شاخص انتصاب بانوان در شهرداری منطقه از 12 درصد به حدود 18/6 درصد ارتقاء پیدا کرده است. پست های مدیریتی در نظر گرفته شده برای بانوان، در تمام رده های مدیریتی و شرایط در نظر گرفته برای آنها در رقابت با آقایان، یکسان است. با ایجاد این شرایط، بانوان توانمند می توانند در محیط رقابتی سالم، شایستگی های خود را نشان دهند.

معاون منابع انسانی منطقه در پایان گفت: تقریباً در هیچ یک از شهرداری های مناطق 22 گانه، انتصاب همه مدیران در رده های مختلف مدیریتی 3، 4 و 5 از طریق فراخوان و به این شکل که در منطقه 22 انجام می شود، اتفاق نمی افتد. در این روش و از طریق فراخوان، برای همه افراد شرکت کننده، فرصت برابر و یکسانی به وجود می آید تا بتوانند توانمندی و شایستگی های خود را نشان دهند و موجب می شود که انگیزه کارکنان برای دیده شدن فعالیت هایشان فراهم شود.

 

نظر شما