لیلا واثقی؛

مهارت‌آموزی و ایجاد اشتغال برای معتادین بهبودیافته در اولویت باشد

۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۱۴:۲۵:۴۶
کد خبر: ۱۰۸۵۱۴۶
مهارت‌آموزی و ایجاد اشتغال برای معتادین بهبودیافته در اولویت باشد
فرماندار قدس در نشست شورای هماهنگی مواد مخدر شهرستان ،اظهار داشت: برنامه ریزی برای مهارت آموزی و ایجاد اشتغال بهبودیافته گان از بند اعتیاد باید در اولویت باشد. چرا که ایجاد اشتغال برای این افراد می تواند مانعی برای برگشت آنها به سمت اعتیاد باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ سومین جلسه مبارزه با مواد مخدر شهرستان قدس به ریاست لیلا واثقی فرماندار و با حضور معاون سیاسی انتظامی اجتماعی ، بخشدارمرکزی و سایر اعضا به منظور بررسی مصوبات قبلی و همچنین ارائه گزارش توسط مسئولین در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

لیلا واثقی فرماندار قدس در این جلسه اظهار داشت : امروزه با توجه به گستردگی انواع مواد مخدر و تولید و توزیع آن،  فرهنگ سازی و نحوه آموزش پیرامون تربیت فرزندان توسط خانواده ها از جمله ضروریات مهم در بحث پیشگری از اعتیاد است.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان قدس با بیان اینکه در بحث پیشگیری و برخورد با اعتیاد باید طرح عملیاتی جدید و کارشناسی شده ارائه شود، گفت: بررسی ها نشان میدهد که میزان پاکی بعد از خروج از مراکز ترک اعتیاد زیاد بالا نیست و متاسفانه بسیاری از این افراد بار دیگر به اعتیاد روی می آورند.

وی با اشاره به اهمیت مراقبت از افراد معتاد پس از ترک مواد مخدر بیان داشت :  معتاد پس از ترک نباید به حال خود رها شود و ضمن تعریف شغل و آموزش یک حرفه در زمان بهبودی و با ایجاد زمینه اشتغال و بازپروری برای معتادان می توان از بازگشت فرد بهبود یافته به دام اعتیاد جلوگیری کند.

واثقی با تاکید بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در ایجاد اشتغال برای بهبود یافتگان از اعتیاد افزود: بسترسازی مناسب در حوزه های فعالیتی، توانمندسازی در مهارت‌های شغلی ، و صیانت از بهبود یافتگان نقش موثری در جهت حضور این افراد در جامعه دارد.

نظر شما