پیش از ظهر امروز انجام شد:

افتتاح اولین مرکز نیکوکاری خیرین کارآفرین

۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۱۵:۵۴:۲۳
کد خبر: ۱۰۸۵۳۱۷
افتتاح اولین مرکز نیکوکاری خیرین کارآفرین
اولین مرکز نیکوکاری خیرین کارآفرین در منطقه ۱۸ تهران تهران افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛اولین مرکزنیکوکاری خیرین کارآفرین در منطقه ۱۸ تهران با حضور قائم مقام کمیته امداد استان تهران و جمعی از مدیران ومسئولان این نهاد در محل حسینه شهداء محله شمس آباد در برگزار شد.

محمدمهدی اسماعیلی ،قائم مقام کمیته امداد استان تهران در مراسم افتتاح این مرکز،گفت: خوشبختانه با راه‌اندازی این مرکز شاهد نقش‎آفرینی خیران در حوزه اشتغال و کارآفرینی خواهیم بود

وی ابراز امیدواری کرد: امید است با راه‎اندازی این مرکز نسبت به شناخت ظرفیت‌ها، منابع، امکانات، پتانسیل‌ها و تهیه بانک اطلاعاتی نیکوکاران و نیازمندان در راستای ایجاد کارآفرینی و اشتغال خانواده‌ها برنامه‎ریزی شود.

در ادامه شهرام فلاح رئیس اداره هماهنگی مؤسسات خیریه کمیته امداد استان تهران با اشاره به اینکه مراکز نیکوکاری  در قالب محله محور، صنفی محور،تخصصی محورو ملی فعالیت می کنند،گفت : مرکز نیکوکاری خیرین کارآفرین از مراکز نیکوکاری است که به صورت تخصصی در حوزه اشتغال و کارآفرینی فعالیت می کند.

وی افزود: کمیته امداد و مراکز نیکوکاری این منطقه می توانند متقاضیان شغل را به این مرکز معرفی نمایند تا این مرکز اقدامات لازم را اجرایی نماید.

فلاح یادآور شد: کمیته امداد نیز می تواند از طریق تفاهم نامه با هم افزایی مراکز نیکوکاری و سایر مؤسسات خیریه نسبت به ارائه خدمات به نیازمندان و مددجویان تحت حمایت اقدام نماید.

رضا علی  شیری، رئیس اداره راهبری شغلی نیز در این مراسم،گفت: شناسایی ظرفیت ها ی مراکز نیکوکاری برای ایجاد مشاغل خانگی با توجه به شیوع ویروس کرونا در کمک به اقتصاد خانوارهای تحت حمایت  تأثیر بسزایی دارد.

وی افزود: این اداره با همکاری راهبران شغلی مددجویان را از ابتدای ایجاد شغل و حتی فروش محصول  همراهی می کند.

در پایان نیز مجید برزگر، سرپرست کمیته امداد منطقه ۱۸ تهران با اشاره به اینکه مرکز نیکوکاری خیرین کارآفرین، بیستمین مرکز نیکوکاری در سطح منطقه و اولین مرکز در حوزه اشتغال و کارآفرینی است، گفت: ایجاد این مرکز با هدف بهره مندی از ظرفیت های خیران اشتغال و توسعه نقش کمی و کیفی آنان در فرایند توانمندسازی و اشتغال مددجویان و سایر اقشار نیازمند و آسیب پذیر جامعه در دستور کار قرار گرفته است.

وی با ارائه گزارشی از عملکرد مراکز نیکوکاری تابعه این نهاد در منطقه ۱۸ تهران،گفت: خیران در هفت ماهه امسال چهار میلیارد و ۸۱ میلیون تومان از طریق مراکز نیکوکاری به نیازمندان کمک کرده اند.

برزگر یادآور شد: کمک‌های نقدی و غیر نقدی پرداخت شده خیران به مراکز نیکوکاری در زمینه احداث مسکن، تأمین جهیزیه، تأمین هزینه‌های درمان مددجویان و نیازمندان، اشتغال و خودکفایی و تأمین هزینه‌های تحصیلی نیازمندان اختصاص می‌یابد.

 

photo_2020-11-09_21-49-12

photo_2020-11-09_21-49-15

نظر شما