مدیرکل کمیته امداد استان تهران اعلام کرد:

مشارکت بیش از ۴۹ میلیارد تومانی تهرانی ها در پرداخت زکات

۱۳۹۹/۰۸/۲۴ - ۱۲:۲۸:۴۵
کد خبر: ۱۰۸۷۴۱۹
مشارکت بیش از ۴۹ میلیارد تومانی تهرانی ها در پرداخت زکات
کشاورزان ،دامداران و باغداران و سایر نیکوکاران استان تهران از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۴۹ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ سید ابوالفضل پرپنچی، مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اعلام گزارش عملکرد زکات جمع آوری شده از ابتدای سال جاری تاکنون ،گفت: ۴۹ میلیارد و ۲۱۹ میلیون تومان از ابتدای سال جاری با مشارکت کشاورزان، دامداران و باغداران  و سایر نیکوکاران در سطح استان تهران پرداخت شده است.

وی افزود: زکات جمع‌آوری‌شده در استان تهران،در قالب زکات واجب، مستحبی و فطریه بوده است و با اولویت تأمین نیازهای معیشتی خانواده‌های نیازمند، هزینه تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان، پرداخت جهیزیه زوج های نیازمند و کمک هزینه درمانی بیماران صعب‌العلاج هزینه  شده است.

پرپنچی با اشاره به مناطقی که بیشترین هزینه کرد زکات را در بخش محرومیت زدایی داشته اند، گفت: شهرستان های رباط کریم و پاکدشت بیشترین حجم زکات جمع آوری شده را در بخش محرومیت زدایی هزینه کرده اند.

وی یادآور شد: زکات  شامل زکات فطریه ، مال التجاره و  زکات واجب نیز شامل غلات اربعه گندم، جو، کشمش،خرما ،انعام ثلاث گاو، گوسفند، شتر،نقدین شامل طلا و نقره و زکات مستحبی نیز در قالب محصولات کشاورزی، باغات میوه و صیفی‌جات است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز