ایجاد دانشکده پزشکی در دانشگاه آزاد شهرقدس به نام شهدای مدافع سلامت

۱۳۹۹/۰۸/۲۵ - ۱۴:۱۴:۰۹
کد خبر: ۱۰۸۸۱۰۱
ایجاد دانشکده پزشکی در دانشگاه آزاد شهرقدس به نام شهدای مدافع سلامت
مراسم افتتاح دانشکده علوم پزشکی و نامگذاری دانشکده فنی و مهندسی به نام شهدای مدافع سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی واحدشهرقدس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ مراسم افتتاح دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس و آئین نامگذاری ساختمان دانشکده‌‌های علوم پزشکی و فنی و مهندسی مزین به نام شهدای مدافع سلامت با حضور خانواده شهدای والا مقام سلامت و جمعی از مسؤولان شهرستانی و دانشگاهی در روزهای پایانی هفته گذشته(چهارشنبه) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس برگزار شد.

عبدالله قاسمی پیربلوطی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحدشهرقدس، ضمن پاسداشت شهدای سلامت و گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل اظهار کرد: پس از ۱۸ سال از تأسیس واحد شهرقدس، برای اولین بار تعدادی از رشته‌های علوم پزشکی به رشته‌های تحصیلی در این واحد افزوده شد.

وی گفت: این رشته‌ها شامل بهداشت در مقطع کاردانی و مامایی در مقطع کارشناسی ناپیوسته، مددکاری اجتماعی در مقطع کارشناسی پیوسته و مهندسی صنایع غذایی وزارت بهداشت است و در آینده نیز رشته‌های ارشد روانشناسی بالینی و سلامت اضافه خواهد شد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس ادامه داد: از نیم سال اول تحصیلی در سال جاری تعداد 80 نفر دانشجوی رشته بهداشت پس از اعلام نتایج کنکور، اخذ و پذیرش آن‌ها در مهر و بهمن ماه انجام می‌گیرد.

قاسمی پیربلوطی بیان کرد: برای سال آینده نیز داوطلبان علاقه‌مند در حوزه شهرقدس، ملارد و شهریار برای ادامه تحصیل در رشته‌های علوم پزشکی ذکر شده با مراجعه به دفترچه کنکور و انتخاب رشته‌های زیرمجموعه علوم پزشکی تهران که محل تشکیل کلاس در واحد شهرقدس است، می‌توانند دانشجوی واحد شوند.

وی با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزشی در روزهای شیوع ویروس کرونا تصریح کرد: در سامانه دان به صورت تصویری و صوتی کلاس‌های آموزشی مجازی برگزار می‌شود و زیرساخت‌های تشکیل کلاس‌های عملی و آزمایشگاهی نیز در حال آماده سازی است.

در پایان مراسم خانواده‌های شهدای سلامت شهید دکتر مهدی وریجی و شهید دکتر منوچهر آقائی شهرستانی تجلیل شدند و پس از آن ساختمان دانشکده پزشکی افتتاح شد و ادای احترام به مقام شامخ شهدای گمنام در این واحد به انجام رسید.

 

 

نظر شما