نورپردازی بنای تاریخی مهمانسرای ۹۰ ساله دانشگاه امام علی (ع) تکمیل شد

۱۳۹۹/۰۸/۲۶ - ۱۱:۴۲:۵۵
کد خبر: ۱۰۸۸۵۶۰
نورپردازی بنای تاریخی مهمانسرای ۹۰ ساله دانشگاه امام علی (ع) تکمیل شد
شهردار منطقه 11 تهران گفت: عمارت تاریخی مهمانسرای 90 ساله دانشگاه امام علی (ع) در محدوده حصار ناصری، پس از پایان مرمت به منظور ارتقای منظر شهری شبانه از سوی اداره زیبا سازی نور پردازی شد.

به گزارش برگزاری برنا از تهران ؛  نصراله آبادیان، در این خصوص گفت: پیش از این، عملیات مرمت بنای تاریخی مهمانسرای دانشگاه امام علی (ع) که به ثبت ملی نیز رسیده؛ انجام شده بود و اکنون در راستای اجرای طرح های احیای حیات شبانه و نیز زیبا سازی سیما و منظر شهری نور پردازی این عمارت با استفاده از 15 پروژکتور استاندارد مکان های تاریخی انجام شد.

شهردار منطقه 11 همچنین افزود: در عملیات مرمت مهمانسرای تاریخی دانشگاه امام علی (ع) که در دوره پهلوی اول ساخته شده و در محدوده حصار ناصری و باغشاه قرار دارد؛ جداره و سرستون های این بنا با استفاده از نظرات متخصصان و کارشناسان مرمت ابنیه تاریخی انجام شد.

به گفته آبادیان بنای تاریخی این مهمانسرا که در حال حاضر محل استقرار کادر دانشگاه افسری است؛ سرستون های فاخر ، تزئینات و آجر کاری های زیبا دارد که به لحاظ معماری و تاریخی واجد ارزش هستند .

او یاد آوری کرد: مذاکراتی را با ارتش برای تبدیل این مهمانسرا به موزه  انجام داده ایم و در حال رایزنی هستیم تا دومین موزه جنگ در این مکان راه اندازی و آماده بازدید علاقمندان از این مکان تاریخی شود.

 

نظر شما