هیچ موردی از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان ورامین یافت نشد

۱۳۹۹/۰۸/۲۸ - ۰۹:۴۷:۱۱
کد خبر: ۱۰۸۹۶۴۲
هیچ موردی از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان ورامین یافت نشد
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان ورامین گفت: با بررسی های صورت گرفته از مناطق مختلف ورامین و تالاب‌های فصلی شهرستان، هیچ موردی از آنفلوانزای فوق حاد طیور و موارد مشابه مشاهده و یا گزارش نشده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ مهدی اصغری رییس اداره دامپزشکی ورامین گفت : با سرد شدن هوا و احتمال شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کلنی‌های پرندگان اهلی و وحشی، کارشناسان دامپزشکی شهرستان ورامین در آماده باش کامل به سر برده و با سرکشی به مناطق مختلف ، ضمن نمونه گیری از طیور، سلامت پرندگان را مورد ارزیابی قرار می دهند.

وی افزود: کارشناسان شبکه دامپزشکی با همکاری کارشناسان شبکه بهداشت و درمان، محیط زیست و جهاد کشاورزی با اجرای طرح تشدید نظارت بر واحدهای فروش طیور، مرغدارها، کشتارگاه‌های شهرستان بر روند فعالیت این واحدها نظارت می‌کنند.

اصغری تصریح کرد: تالاب‌های فصلی جنوب‌ شهرستان ورامین همه ساله با افزایش میزان بارش نزولات جوی، شاهد حضور هزاران قطعه پرندگان مهاجر از کشورهای روسیه و قرقیزستان است که این مهاجرت نیز امکان انتقال بیماری آنفولانزا را افزایش می‌دهد لذا با همکاری محیط زیست، نسبت به پایش وضعیت پرندگان و بررسی پرندگان تلف شده اقدام می‌شود.

وی بیان کرد: در جریان نظارت‌های صورت گرفته، نمونه گیری از تمامی مناطق شهرستان ورامین صورت گرفته و تا کنون هیچ گونه مورد مشکوکی از ابتلا به بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان مشاهده و یا گزارش نشده است.

رئیس  از شهروندان خواست تا هر گونه تلفات پرندگان وحشی و اهلی را به دامپزشکی شهرستان ورامین به شماره ۳۶۲۷۲۷۰۷ اطلاع دهند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز