ورامین آماده مقابله با سیلاب

۱۳۹۹/۰۹/۰۴ - ۱۲:۳۱:۰۸
کد خبر: ۱۰۹۲۸۶۸
ورامین آماده مقابله با سیلاب
جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان ورامین به منظور مقابله با سیلاب های احتمالی، جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان به ریاست کارخانه معاون عمرانی فرمانداری ورامین تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ در این جلسه که با حضور بخشداران مرکزی و جوادآباد، رؤسای ادارات راهداری، جهاد کشاورزی، امور آب و معاون خدمات شهری شهرداری ورامین و هلال احمر برگزار شد، مسائل مربوط به مقابله با سیلاب های احتمالی به ویژه در مناطق جنوبی شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.

رضا کارخانه روز دوشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران که در محل فرمانداری ورامین تشکیل شد اظهار کرد: همه ساله با آغاز فصل بارش‌های پائیزه و زمستانه، حجم زیادی از آب‌های سطحی تهران، از طریق رودخانه موسوم به شور و شیرین، به سمت ورامین و دشت‌های جنوبی روانه می‌شود که این حجم زیاد آب، در صورت کنترل نشدن به اراضی کشاورزی خسارت وارد می‌کند.

وی گفت: با توجه به این که رودخانه شور و شیرین، آب‌های سطحی شهر تهران را جمع آوری می‌کند، حجم بسیار زیادی از زباله‌های پلاستیکی نیز به مناطق جنوبی ورامین وارد می‌شود که این زباله‌ها در صور جمع نشدن، در هنگام عبور از دهانه پل‌ها، مسیل‌ها و لوله‌های هدایت آب، موجب مسدود شدن مسیر و وارد شدن سیلاب به معابر عمومی، جاده‌ها و مزارع کشاورزی می‌شود.

وی اظهار کرد: با وجود آن که از اواخر فصل تابستان واحدهای مختلف از جمله بخشداری‌ها، دهیاری‌ها، امور آب، راهداری و مدیریت بحران شهرستان نسبت به لایروبی انهار اقدام می‌کنند ولی باز هم حجم زیاد آب با خود مقادیر بسیاری زباله را حمل و مسیر عبور آب را مسدود می‌کند.

کارخانه افزود: واقع شدن محور مواصلاتی قم- گرمسار در جنوب ورامین، اهمیت مقابله با سیلاب را بیشتر می‌کند چرا که ورود آب به این بزرگراه می‌تواند حوادث رانندگی را رقم زند.

وی تصریح کرد: شرکت تعاونی آب‌بران استان تهران طی هفته‌های گذشته نسبت به لایروبی مسیر آب رودخانه اقدام کرده ولی لازم است تا تمامی امکانات شهرستان در آماده باش کامل برای مقابله با هر گونه سیلاب و آب‌گرفتگی قرار داشته باشد.

معاون فرماندار ورامین افزود: علاوه بر رودخانه شور و شیرین، رودخانه موسوم به کرجی نیز از مناطق جنوبی شهرستان ورامین عبور می کند و این رودخانه نیز در زمان بارش نزولات جوی، با حجم زیادی از آب مواجه است که این امر لزوم توجه مستمر به باز بودن مسیر و لایروبی را بیشتر می‌کند.

وی تأکید کرد: کلیه لوازم و ادوات راه‌سازی، لودر، گریدر و بیل مکانیکی شهرستان باید به طور کامل سرویس و آماده خدمت باشد و اداره راهداری موظف است تا شن، ماسه و نمک مورد نیاز در هنگام بارش برف و یا در زمان یخ‌زدن جاده‌ها را تأمین و ذخیره سازی کند.

کارخانه افزود: تمامی اعضای ستاد مدیریت بحران به شماره تلفن‌های اضطراری مجهز شده‌اند و این افراد می‌توانند بدون مشکل و به صورت رایگان با یکدیگر در تماس باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز