استاندار تهران:

وجود خانه بهداشت به ازای هر ۳۳۰۰ نفر در تهران/ به ازای هر ۵۲ هزار نفر یک مرکز بهداشتی و درمانی وجود دارد

۱۳۹۹/۰۹/۱۲ - ۰۸:۳۷:۳۱
کد خبر: ۱۰۹۷۰۷۳
وجود خانه بهداشت به ازای هر ۳۳۰۰ نفر در تهران/ به ازای هر ۵۲ هزار نفر یک مرکز بهداشتی و درمانی وجود دارد
استاندار تهران در مورد وضعیت خانه های بهداشت در استان تهران گفت: به ازای هر 3300 نفر یک خانه بهداشت و به ازای هر 52 هزار نفر یک مرکز بهداشتی و درمانی در تهران وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ انوشیروان محسنی بندپی در جلسه فرمانداران استان تهران و فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به تعداد خانه های بهداشت در استان تهران اظهار داشت در کشور به ازای هر 1100 نفر یک خانه بهداشت وجود دارد در حالی که در تهران به ازای هر 3300 نفر یک خانه بهداشت وجود دارد، علاوه بر این در کشور به ازای هر 10 هزار نفر یک مرکز بهداشتی درمانی شهری وجود دارد در حالی که در تهران به ازای هر 52 هزار نفر یک مرکز وجود دارد.

وی ادامه داد: بی تردید می توانیم سلامتی را در پایه ترین و اساسی ترین نقطه که مرکز بهداشت و درمان روستایی است چک کنیم، از اینرو باید در جهت توسعه و تقویت این مراکز گام برداریم.

استاندار تهران گفت: کرونا مسئله امروز ما نیست و ممکن است سال دیگر نیز بیماری دیگری داشته باشیم، باید تلاش و اقدام ویژه ای کنیم تا در جهت تامین زیرساخت ها در استان تهران تحول اساسی را شاهد باشیم.

 

 

نظر شما