مساجد شهرستان ورامین به تجهیزات شناسایی بیماران کرونایی مجهز شد

۱۳۹۹/۰۹/۱۲ - ۱۳:۴۲:۳۰
کد خبر: ۱۰۹۷۳۹۰
مساجد شهرستان ورامین به تجهیزات شناسایی بیماران کرونایی مجهز شد
رئیس امور مساجد شهرستان ورامین گفت: به منظور کمک به جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و شناسایی بیماران، مساجد شهرستان ورامین به تجهیزات شناسایی بیماران کرونایی مجهز شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛حجت الاسلام سید یاسر موسوی  گفت: مساجد به عنوان پایگاه‌های مردمی در ایام شیوع ویروس کرونا تلاش دارد تا مسوولیت اجتماعی خود را در مقابله با این بیماری انجام داده و همراه با مسوولان و کادر درمانی، در جلوگیری از انتشار بیش از پیش این بیماری سهم خود را ادا کند.

وی اظهار کرد: با گذشت بیش از ۹ ماه از شیوع ویروس کرونا، بسیاری از مساجد فرماندهی همراهی مؤمنانه مردم با نیازمندان و نیز توزیع بسته‌های معیشتی را بر عهده داشته و بسیاری از اقدامات جهادی، از پایگاه مسجد آغاز شده است.

وی اظهار کرد: هر چند که این روزها به دلیل اجرای طرح محدودیت‌های هوشمند کرونایی، نماز جماعت در مساجد شهرستان ورامین اقامه نمی‌شود ولی این پایگاه‌ عظیم اجتماعی، فرهنگی و دینی با رویکرد جدید در همراهی مسوولانه با کادر درمان، تلاش دارد ضمن عمل به دستورالعمل‌های بهداشتی، در شناسایی بیماران ناشی از کرونا، یاریگر مسوولان باشند.

وی افزود: طرح تجهیز مساجد شهرستان ورامین به وسایل شناسایی کرونا، طی‌ هفته گذشته آغاز شده و تب‌سنج لیزری، دستگاه سنجش میزان اکسیژن خون، وب کم ارتباط تصویری و رایانه در اختیار مساجد قرار می‌گیرد.

موسوی گفت: هم اکنون ۵ مسجد شهر ورامین به این وسایل مجهز شده‌اند و با بررسی علائم مراجعین، اندازه گیری میزان تب و یا اکسیژن افراد احتمال ابتلا مردم به کرونا بررسی می‌شود.

وی تصریح کرد: با هماهنگی‌های به  عمل آمده، مساجد شهرستان ورامین با بیمارستان مسیج دانشوری به صورت تصویری در ارتباط بوده و می‌توانند مشاوره و توصیه‌های لازم را از پزشکان این بیمارستان دریافت کنند.

رئیس امور مساجد ورامین اظهار کرد: این طرح در راستای اجرای طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی عملیاتی شده و در دیگر مناطق شهرستان، توسعه پیدا می‌کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز