پیام تبریک رئیس اداره بهزیستی ملارد به مناسبت روز جهانی معلولین

۱۳۹۹/۰۹/۱۲ - ۲۰:۰۲:۳۵
کد خبر: ۱۰۹۷۵۹۱
پیام تبریک رئیس اداره بهزیستی ملارد به مناسبت روز جهانی معلولین
رئیس اداره بهزیستی شهرستان ملارد با انتشار پیامی 13 آذر روز جهانی معلولین را با شعار" ساخت جهانی بهتر پس از کرونا برای افراد دارای معلولیت" را تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ خادم ضمن تاکید بر اهمیت توجه ویژه در تمامی روزهای سال به افراد دارای معلولیت گفت: معلول در لغت آبستن محدودیت است در حالی که در واقعیت افراد دارای معلولیت دارای توانایی های ویژه ای میباشند که جامعه و بویژه سازمان بهزیستی می توانند با توجه و پیگیری مسائل و مشکلات این افراد نقش موثری در بروز این استعدادها داشته باشند.

خادم گفت: هدف از نام گذاری این روزتغییر نگرش و افزایش سطح آگاهی عمومی نسبت به این شهروندان و در نهایت  توجه بیشتر به این قشر و تلاش در جهت رفع نیازهای آنان از جمله کمک به استقلال فردی و اجتماعی، مناسب سازی اماکن و ارگانها جهت حضور بیشتر افراد دارای معلولیت در اجتماع و بهره مندی از سایر حقوق فردی ، تلاش در جهت رشد و شکوفایی استعدادهایشان در زمینه های علمی، فرهنگی، ورزشی و .... میباشد.

وی با تاکید بر اهمیت موضوع اشتغال افراد با توانایی های متفاوت افزود:مسئولیت اجتماعی بنگاهها و شرکتهای اقتصادی در خصوص این افراد با توجه به تحصیلات و تخصص تعداد قابل توجهی از افراد دارای معلولیت میتواند نقش بسیار موثری در راستای توانمند سازی و احقاق حقوقشان در جامعه داشته باشد.

در ادامه خادم تصریح کرد: چنانچه سازمان های دولتی و غیر دولتی توجه جدی و عملیاتی به مواد موجود در قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت داشته باشند بسیاری از مشکلات این قشر فرهیخته در مبحث : مناسب سازی، خدمات بهداشتی درمانی، آموزشی فرهنگی، مسکن، حمایت های قضایی و حمایت های اداری استخدامی مرتفع خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضردر شهرستان ملارد 4786 پرونده توانبخشی تحت نظارت معاونت توانبخشی فعال بوده که از این تعداد با پیگیری مددکاران این حوزه و نیز مساعدت مسئولین کشوری 3770 خانوار مستمری بگیر میباشند که شامل پرونده دارای معلولیت های جسمی حرکتی، شنوایی، بینایی، اعصاب و روان و ... بوده و کارشناسان این حوزه بویژه کارشناس کمیسیون پرشکی این اداره نیز با پیگیری و هماهنگی جهت برگزاری جلسات کمیسیون پزشکی سعی در شناسایی این افراد در سطح شهرستان و کمک به مرتفع نمودن مشکلاتشان از طریق تشکیل پرونده و نیز بهره مندی از خدمات مالی و غیر مالی سازمان را دارند.

خادم ضمن تاکید بر نظارت کارشناسان و مسئول مدیریت عملکرد بر نحوه خدمات رسانی به معلولین حوزه توانبخشی گفت: علاوه بر بررسی و پیگیری پرونده های افراد دارای معلولیت در خانواده ، تعداد 22 مرکز شبانه روزی و روزانه با پذیرش بیش از 1300 بیمارذهنی، جسمی، اعصاب و روان و ... با کادر تخصصی پزشک، روانپزشک وپرستار مشغول ارائه خدمات به جامعه هدف بوده که هزینه نگهداری بیش از 700 نفر از این افراد که مجهول و فاقد خانواده میباشند توسط سازمان بهزیستی به مراکز پرداخت میگردد.

وی با بیان فرمایش مقام معظم رهبری که فرموده اند "مسئول حقیقی کمک به معلولان فقط سازمان بهزیستی نیست، بلکه همه ی مردم، بخش های دولتی و غیر دولتی و سازمان های انقلابی هستند" گفت: باید تمامی مردم و ارگانها دوشادوش و همراه سازمان بهزیستی در جهت یاری رساندن به معلولین گام بردارند."

 خادم در پایان گفت: اینجانب ضمن تبریک  این روز به همه افراد دارای معلولیت و خانواده های محترم و صبور آنان و قدردانی از زحمات بی شائبه خادمین این عرصه، اعم از بخش های دولتی و غیر دولتی به ویژه خیرین محترم و سازمان های یاری رسان، همراه با کارشناسان و سایر پرسنل این اداره  در تلاش هستیم تا بتوانیم زمینه های لازم برای بهره مندی  و استفاده بهینه از خدمات و امکانات عمومی، رفاهی، فرهنگی، آموزشی، فرصتهای شغلی و در نهایت برابری فرصتهای اجتماعی جهت معلولین را در این شهرستان فراهم نمائیم و در همین راستا آماده بهره مندی از نظرات و پیشنهادات تخصصی انجمن ها و مراکز غیردولتی مرتبط با حوزه افراد دارای معلولیت در حل مشکلات و موانع جامعه هدف سازمان بهزیستی را داریم.

 

نظر شما