انتشار تصاویر مراسم ازدواج دردسر ساز شد

۱۳۹۹/۰۹/۱۵ - ۱۱:۱۸:۱۸
کد خبر: ۱۰۹۸۴۵۹
انتشار تصاویر مراسم ازدواج دردسر ساز شد
رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان از شناسایی کارمند آتلیه تهیه عکس و فیلم عروس به عنوان عامل انتشار فیلم و تصاویر خصوصی خانواده‌ها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ سرهنگ "سید نظام موسوی" رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی غرب استان تهران در گفت‌وگویی عنوان کرد: برابر رصد‌های صورت گرفته در راستای پیشگیری و مقابله با نشانگاه‌ها و عاملان ترویج فرهنگ منحط غربی و انتشار محتوا علیه عفت و اخلاق عمومی، فردی که در یکی از شبکه‌های اجتماعی، تصاویر و کلیپ شخصی مربوط به مجالس عروسی زوجین را بدون رعایت ضوابط شرعی منتشر می‌کرد، شناسایی و به پلیس فتای شهرستان ملارد احضار شد.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا با شناسایی صفحه‌ای عمومی که کاربرآن، محتوای مجرمانه را در شهرستان ملارد و غرب استان تهران تولید و منتشر می‌کرد توانستند با هماهنگی مقام قضائی به پلیس فتا دعوت و مورد تحقیق قرار دهند.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان ادامه داد: متهم با حضور در پلیس فتا و در تحقیقات فنی با عنایت به وجود ادله و مستندات علیه وی اظهار داشت که هدفش از انتشار تصاویر، تبلیغات و اطلاع رسانی در جهت کسب و کار بوده و اطلاعی از عواقب انتشار محتویات تصاویر خانوادگی نداشته است که در این زمینه پرونده تکمیل و جهت سیرمراحل قانونی به مرجع قضائی ارجاع داده شد.

وی تصریح کرد: برابر ماده چهاردهم قانون جرایم رایانه ای، انتشار تصاویر مبتذل جرم بوده و اشاعه محتوا علیه عفت و اخلاق عمومی حتی در صفحات کاربری خصوصی که امکان بازنشر این گونه محتواهای مجرمانه وجود دارد برای کاربران متخلف، مسئولیت قانونی در پی خواهد داشت و پلیس فتا برابر قانون نسبت به شناسایی عاملان و مروجان این محتواها در فضای مجازی اقدام و مجرمان را به مرجع قضائی معرفی خواهد کرد.

سرهنگ  موسوی به شهروندان به ویژه زوج های جوان در خصوص در اختیار قرار دادن تصاویر خصوصی به دیگران هشدار داد و تاکید کرد: در اختیار قراردادن تصاویر خصوصی به افرادی که تعهدی در این خصوص ندارند ممکن است منجر به انتشار آن در فضای مجازی شود که در ادامه لطمات جدی و جبران ناپذیر روحی، اخلاقی و دینی را برای مالکان آن ایجاد خواهد کرد.

موسوی همچنین درخواست کرد: ازآنجایی‌ که همکاران بنده به صورت شبانه‌روز در خدمت شهروندان بوده و با رصد و پایش فضای مجازی به دنبال برقراری امنیت سایبری هستند، لذا هرگونه محتوا و برنامه مشکوک را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری با پلیس فتا در میان بگذارند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز