مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قدس در گفتگو با برنا خبر داد:

انجام تست سریع (رپید) کرونا و افزایش نمونه گیری و بیماریابی بیماران مبتلا به کرونا در سطح شهرستان قدس

۱۳۹۹/۰۹/۱۵ - ۱۸:۴۵:۳۲
کد خبر: ۱۰۹۸۷۹۹
انجام تست سریع (رپید) کرونا و افزایش نمونه گیری و بیماریابی بیماران مبتلا به کرونا در سطح شهرستان قدس
دکتر سیدحسین میرشریفی گفت، تست سریع آزمایش بیماری کرونا، با تجهیز و راه اندازی 8 مرکز و پایگاه، نمونه گیری از افراد مشکوک به کرونا در سطح شهرستان قدس انجام می گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران، دکتر سیدحسین میرشریفی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قدس، بیان کرد با  پیگیری و تلاش های صورت گرفته انجام تست سریع آزمایش بیماری کرونا در شهرستان فعال شده و هم اکنون با تجهیز و راه اندازی 8 مرکز و پایگاه، نمونه گیری از افراد مشکوک به کرونا در سطح شهرستان در این مراکز و  پایگاه ها انجام می گیرد.

مدیر شبکه بهداشت شهرستان افزود: از آنجاییکه شناسایی زود هنگام بیماران کرونایی و ارائه مراقبت ها و خدمات ضروری بهداشتی ( حضوری و غیر حضوری ) به خصوص به گروههای در معرض خطر  بسیار پراهمیت است با راه اندازی این مراکز و انجام تست رپید، بیش از پیش میتوان نسبت به شناسایی سریع مبتلایان و قرنطینه خانگی آنان  اقدام کرد.

دکتر میرشریفی در ادامه بیان کرد: خانواده های بیماران کرونا و افرادی که در تماس نزدیک با ایشان بوده اند به صورت مستمر و روزانه  پس از پیگیری تلفنی و آموزش اصول قرنطینه در منزل توسط همکاران شبکه بهداشت، جهت انجام تست کووید 19 به پایگاه ها و مراکز مورد نظر ارجاع می شوند.

اوهمچنین افزود: با افزایش مراکز نمونه گیری و انجام تست سریع در شهرستان تعداد نمونه های اخذ شده درحال حاضر نسبت به روزهای گذشته به 3 برابر افزایش پیدا کرده است.

دکتر میرشریفی تاکید کرد، افراد خانواده بیماران کرونایی و یا اشخاص در معرض تماس نزدیک با آنها در اسرع وقت جهت انجام تست  کرونا به مراکز زیر  مراجعه کنند:

مرکز نیمه شعبان به آدرس: خیابان آزادی، انتهای  خیابان 8 متری شورا

 مرکز شهید عشرتی به آدرس: میدان قدس،بلوار امام زاده، نبش کوچه بلبل

 مسجد صاحب الزمان(عج) به آدرس: کاووسیه، خیابان طالقانی

مسجد امام رضا (ع) به آدرس: خیابان 20 متری شورا، خیابان نسترن

مسجد حضرت ابوالفضل(ع) به آدرس: سرخه حصار، خیابان شرئیان

پایگاه امام حسن مجتبی(ع) به آدرس:  انتهای بلوار ۴۵ متری انقلاب ، کوی فرزان

 مرکز شهرک دانش به آدرس:شهرک دانش ،میدان شهدای دانش

 مرکز هفت جوی به آدرس: هفت جوی،خیابان مطهری ،جنب منبع آب

 

نظر شما