بازدید عضو شورای اسلامی شهر از روند مرمت اماکن و خانه های تاریخی حصار ناصری

۱۳۹۹/۰۹/۱۸ - ۱۲:۵۳:۳۲
کد خبر: ۱۱۰۰۳۵۰
بازدید عضو شورای اسلامی شهر از روند مرمت اماکن و خانه های تاریخی حصار ناصری
روز گذشته محمد سالاری عضو شورای اسلامی شهر تهران به همراه شهردار منطقه ۱۱ از خانه ها و اماکن تاریخی بخش مرکزی شهر تهران بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ همزمان با آغاز مرمت ساعت مسجد تاریخی مشیر السلطنه  که 121 سال پیش در دوران قاجار ساخته شد و 70 سال پیش از کار افتاده، روز گذشته محمد سالاری به همراه شهردار منطقه 11 با حضور در این مکان از روند مرمت ساعت و جداره های این مسجد بازدید کرد.

سالاری در بازدید از ساعت و بنای مسجد مشیر السلطنه که از سوی شهرداری منطقه 11 و توسط خبره ترین افراد در حال تعمیر و مرمت است؛ بر حفظ اصالت اجزای بنا و نیز ساعت قدیمی تأکید کرد.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه از خانه و "اقامتگاه سنتی زی " بازدید و با ذی نفعان این اقامتگاه سنتی به گفتگو نشست."خانه زی"  متعلق به دوره پهلوی اول است که با تسهیلگری شهرداری منطقه 11 و توسط مالک تبدیل به مهمانپذیر شده و علاوه بر مرمت ملک که موجب حفاظ معماری ارزشمند و اشتغالزایی شده  مورد استفاده گردشگران خارجی و ایرانی نیز قرار گرفته است.

همچنین بازدید از مقبره ملک المتکلمین که هم اکنون در حال بازسازی و مرمت است و بازدید از میدان حسن آباد و خانه های قدیمی واجد ارزش معماری از جمله عمارت درالتاج که با تسهیلگری شهرداری منطقه ۱۱ احیاء و دارای کاربری شده است؛ از جمله برنامه های این عضو شورای شهر برای حضور در منطقه 11 تهران بود.

صبح امروز انجام شد:

ملاقات مردمی مدیرکل کمیته امداد استان تهران در قیامدشت

ملاقات مردمی مدیرکل کمیته امداد استان تهران صبح امروز به منظور رسیدگی به مشکلات جامعه هدف تحت حمایت در اداره کمیته امداد قیامدشت برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد،سید ابوالفضل پرپنچی،مدیرکل کمیته امداد استان در بیست و سومین سفر خود به شهرستان های استان تهران در جهت رسیدگی به مسائل و مشکلات مراجعه کنندگان، با رویکرد تکریم ارباب رجوع و احترام به حقوق شهروندی ،امروز سه شنبه هجدهم آذر ماه در اداره کمیته امداد قیامدشت با مراجعین ملاقات کرد.

 در این ملاقات مردمی، جمعی از مددجویان و شهروندان قیامدشت مشکلات و درخواست های خود را به صورت چهره به چهره مطرح کردند و مدیرکل کمیته امداد استان تهران پس از شنیدن درخواست های شهروندان، دستور پیگیری و پاسخگویی را در چارچوب  ضوابط و دستورالعمل های این نهاد، صادر نمود.

پرپنچی در این ملاقات ها، به سه خانواده دارای دانش آموز که نیازمند تبلت بودند نیز با اهداء تبلت از آنها دلجویی کرد.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران در ادامه با حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین امیری،امام جمعه،اسماعیل شعبان زاده ،بخشدار و حسین ترکاشوند، شهردار قیامدشت با هدف تعامل و همکاری هر چه بیشتر با این نهاد در خدمت رسانی به جامعه هدف تحت حمایت و کمک به رفع مشکلات ساخت ساختمان اداری این شهر دیدار و گفت و گو کرد.

وی در این دیدارها همچنین بر همکاری در جهت اجرای هر چه بهتر طرح هر کارمند،حامی یک فرزند معنوی برای کمک به فرزندان ایتام و محسنین تحت حمایت این نهاد، تأکید کرد.

شایسته ذکر است: سفرهای مدیرکل کمیته امداد استان تهران با هدف رعایت پروتکل های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و جلوگیری از سفرهای بین شهری متقاضیان به مرکز استان برای دیدار با مدیران و مسئولان این نهاد،  به صورت چهره به چهره در محل ادارات کمیته امداد انجام می شود.

 

نظر شما