استاندار تهران تاکید کرد:

تقویت شبکه های لرزه نگاری در استان تهران/ اقدامات پیشگیرانه در مقابله زلزله اولویت دارد

۱۳۹۹/۰۹/۲۶ - ۱۲:۰۶:۲۱
کد خبر: ۱۱۰۴۸۲۱
تقویت شبکه های لرزه نگاری در استان تهران/ اقدامات پیشگیرانه در مقابله زلزله اولویت دارد
استاندار تهران با اشاره به لزوم تقویت شبکه های لرزه نگاری در استان تهران بر اولویت اقدامات پیشگیرانه در مقابله زلزله تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ انوشیروان محسنی بندپی جلسه مربوط به هفته پژوهش و توانمندسازی حوزه پژوهش و فناوری استان تهران اظهار داشت: امروزه بسیاری از کشورها با بهره گیری از تکنولوژی و فناوری شرایطی ایجاد کردند که مردم از آسایش، اطمینان و اعتماد بیشتری برخوردار باشند و کشورها آموخته اند که چگونه در مقابل زلزله از مردم و سرمایه‌های خود حفاظت کند که این اصل مهم و ثابت شده است.

وی ادامه داد: نباید نگرانی و اضطراب در جامعه ترویج شود بلکه مسئولان باید از آمادگی کافی برخوردار باشند، بنابراین باید با برنامه‌ریزی دقیق، پیشنهادات کاربردی و علمی در دستورکار قرار بگیرد و هشدارها را جدی بگیریم.

استاندار تهران با اشاره به لزوم نگاه جامع نگر به بحران های مختلف تاکید کرد: باید به سمت اقدامات پیشگیرانه حرکت کنیم، ضمن اینکه هلال احمر در مورد بحران زلزله آموزش آحاد جامعه را به عهده دارد و باید در این زمینه فعال عمل کند.

محسنی بندپی با اشاره به انجام مکاتبه با ستاد مدیریت بحران کشور و همچنین سازمان برنامه و بودجه گفت: تهران با ۱۵ میلیون جمعیت شرایط خاصی دارد و باید با تبیین این شرایط زمینه برای تقویت شبکه‌های لرزه نگاری در دستورکار قرار بگیرد چراکه نوعی ابزار تشخیصی و نوعی هشدار زودرس می باشد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: شناسایی ساختمان‌هایی که به تقویت نیاز دارند باید جدی گرفته شود چرا که بسیاری از بیمارستان‌های تهران قدمت بالایی دارند، به علاوه پناهگاه ها در مناطق مختلف باید احصا شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز