غربالگری ۶۰ هزار شهروند پردیس در طرح سردار سلیمانی / اعطای بسته های معیشتی به مناسبت یلدا به خانواده های تحت حمایت طرح

۱۳۹۹/۱۰/۰۱ - ۱۰:۱۸:۰۸
کد خبر: ۱۱۰۷۱۰۶
غربالگری ۶۰ هزار شهروند پردیس در طرح سردار سلیمانی / اعطای بسته های معیشتی به مناسبت یلدا به خانواده های تحت حمایت طرح
جانشین فرمانده سپاه ناحیه مقاومت شهرستان پردیس گفت: ۱۵ آذر تاکنون تعداد ۶۰ هزار نفر در شهرهای بومهن، پردیس و بخش جاجرود شناسایی و غربالگری شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا استان تهران؛ جانشین فرمانده سپاه ناحیه مقاومت شهرستان پردیس در جمع خبرنگاران گفت: طی ۱۵ روز گذشته اجرای طرح  در حدود ۱۸ هزار و ۱۱۴ خانواده در طرح سردار سلیمانی در سطح شهرستان پردیس که حدود ۳۰۰ هزار نفر سکونت دارند، شناسایی و غربالگری شده اند.

به گزارش خبرنگار برنا در پردیس، محسن رحیمی طی این  نشست خبری به جزییات اجرای این طرح اشاره کرد و گفت:  طرح شهید سلیمانی در سه بخش حمایتی، مراقبتی و نظارتی توسط شبکه بهداشت و درمان، نیروهای بسیج، بازرسان اتاق اصناف و با مساعدت فرمانداری، شهرداری های پردیس و بومهن و بخشداری های بومهن و جاجرود در حال اجرا است و بدلیل همکاری بالای دستگاه ها با هم در شهرستان پردیس شاهد موفقیت این طرح بودیم.

وی با اشاره به اینکه برخی از شبکه های معاند نمی خواهند که اگاهی های لازم در خصوص مزایای اجرای آن به مردم داده شود گفت: برخی رسانه های خارجی با دادن اطلاعات غلط به مردم سعی در عدم همکاری خانواده با بسیج جهت اجرای طرح دارند.

رحیمی خاطر نشان کرد: طرح خانه به خانه قدم اول و حرکت بعدی کمک های  معیشتی است که افراد شناسایی شده بیرون از منزل نیامده و  حتی خرید ها و تهیه مایحتاجشان توسط نیروهای آموزش دیده در این طرح تهیه و تامین می شود که

 غربالگردی که تمام شود وارد مرحله جدید خواهیم شد.

رحیمی در خصوص نیروهای آموزش دیده مجری طرح گفت: طرح توسط ۸۰۰ نفر بسیجی اموزش دیده شهرستان اجرا می شود و این عده بطور رایگان خدمات را ارایه می کنند و حقوقی نیز بابت شرکت در این طرح نمی گیرند.

وی همچنین ضمن تقدیر از شهردار بومهن و پردیس بابت پیگیری ها و خریدها اقلام مورد نیاز گفت: شهرستان پردیس بدلیل حمایت های فرماندار و همکاری خوب دستگاه ها خوشبختانه ۷۰ درصد طرح با موفقیت اجرا شد.

وی همچنین یاد آور شد: کارت شناسایی با امضا رییس شبکه بهداشت و درمان و فرمانده سپاه بهمراه تمام نیروها هست که شهروندان با دیدن این کارت شناسایی می توانند همکاری های لازم را با نیروهای بسیج داشته باشند.

 رحیمی همچنین اظهار داشت: فرم ها توسط بسیجیان در بلوک بندی‌های مشخص پر شده و موارد مشکوک به بیماری برای شبکه بهداشت و درمان شهرستان ارسال می شود و کارشناسان برای انجام تست سه ساعته(رپید) به منزل فرد مشکوک مراجعه و در صورت مثبت بودن پزشک به منزل فرد بیمار اعزام می شود و داروهای تجویز شده توسط بسیجیان تهیه و در اختیار بیمار قرار می گیرد.

جانشین فرمانده سپاه ناحیه مقاومت شهرستان پردیس گفت: توزیع بسته های معیشتی در شهرستان برای رفع مشکل معیشتی بیماران کرونایی در نظر گرفته شد و تاکنون یک هزار و ۳۰۰ بسته معیشتی از سوی سپاه و ۱۰۰ بسته معیشتی از سوی نمایندگی آستان قدس رضوی در پردیس، هر بسته به ارزش ۵ میلیون ریال به خانواده های بی بضاعت کرونایی اهدا شده است.

رحیمی با تاکید بر ضرورت قطع زنجیره کرونا در شهرستان، اظهار داشت: ازشهروندان درخواست و انتظار همراهی داریم تا با دریافت اطلاعات صحیح هر خانواده بر آورد دقیقی از وضعیت بیماری داشته باشیم و امکانات مورد نیاز برای مقابله با بیماری در حد توان با کمک دستگاه‌های خدمات رسان فراهم کنیم.

وی گفت: در این طرح یکی از اعضای خانواده به عنوان سفیر سلامت انتخاب و در ارتباط با گروه دو نفره درمانی در فضای مجازی است و هر گروه دو نفره بعد از انجام ویزیت مراقبین سلامت برای رسیدگی به مسائل و نیازهای درخواستی با ۴۰ خانواده در ارتباط هستند.

جانشین فرمانده سپاه ناحیه مقاومت شهرستان پردیس با بیان اینکه تاکنون ۱۱ جلسه آموزشی برگزار شده، بیان کرد: در این جلسات ۸۰۰ بسیجی آموزش دیدند و تاکنون ۱۰۰ نفر روز درب منازل برای شناسایی و غربالگری  در مناطق مختلف شهرستان حاضر شدند.

رحیمی با اشاره به مناطق غربالگری شده، افزود: جنوب و شمال شهر بومهن ۹۰درصد، جاجرود ۹۰ درصد، فاز ۳ و ۴ پردیس رو به اتمام و شناسایی وغربالگری فاز ۲ و ۳  از انتهای هفته جاری آغاز خواهد شد.

وی گفت:  طی انجام طرح از ۱۵ آذر تاکنون تست کرونای ۱۳۰ نفر در منطقه مثبت بود و در حدود ۷۰۰ کیت تشخیص سریع برای غربالگری ۳ ساعته در اختیار شبکه بهداشت و درمان قرار گرفته است.

 

5555555

55

6666

55555

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز