فرماندار پردیس:

بالاترین نرخ جمعیت باسواد استان به شهرستان پردیس اختصاص دارد

۱۳۹۹/۱۰/۰۸ - ۱۱:۴۶:۳۰
کد خبر: ۱۱۱۰۹۷۸
بالاترین نرخ جمعیت باسواد استان به شهرستان پردیس اختصاص دارد
عبدالعظیم رضایی فرماندار شهرستان پردیس با بیان اینکه نرخ سواد در شهرستان بیش از ۹۴ درصد است گفت: شهرستان پردیس بالاترین نرخ جمعیت باسواد را در استان تهران دارد و باید از این ظرفیت استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ رضایی در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان که با حضور دستگاه های عضو و در محل دفتر امام جمعه شهرستان برگزار شد افزود: ریشه تمام مسائل و مشکلات در امور و حوزه‌های فرهنگی است و اگر در مسائل اقتصادی مصرف گرا و اسراف کار هستیم یا در امور سیاسی افراط و تفریط داریم می توان با ارتقاء سطح فرهنگ در همه حوزه‌ها مشکلات را برطرف کرد.

فرماندار پردیس خاطرنشان کرد: در برخی از موارد عملکرد مناسب و قابل دفاعی نداشته‌ایم و مدیران باید از فرصت اندک خود برای خدمتگزاری به مردم استفاده کرده و با عملکرد مناسب، تعاون و همکاری، ضمن افزایش مشارکت اجتماعی در میان مردم اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی را افزایش دهند.

رضایی با بیان اینکه امور فرهنگی متولیان خاص خود را دارد و دیگر ادارات و دستگاه ها، کمک رسان متولیان هستند تصریح کرد: شهرستان با تهدیدهای زیادی به ویژه در حوزه های فرهنگی روبروست و پرهیز از موازی کاری، برنامه ریزی صحیح و انسجام در اجرای برنامه های فرهنگی می تواند ابزار مناسبی برای استفاده حداکثری از این موضوعات باشد و از سوی دیگر کم کاری، بی توجهی و به روزمرگی دچار شدن، شرایط نامناسبی را برای امروز و آینده رقم می زند.

این مقام مسئول به نزدیکی ایام شهادت سردار سلیمانی نیز اشاره کرد و گفت: زندگی و نحوه شهادت این شهید بزرگوار الگویی مناسب برای بهره گیری همه افراد است اما در بهره گیری از این الگو کوتاهی می کنیم .

وی خاطر نشان کرد: برای برگزاری مناسبت ها در سطح ملی تصمیم گیری می شود و در شهرستان نیز برای برگزاری مراسم سالگرد شهادت سردار سرافراز اسلام شهید سلیمانی، دهه فاطمیه(س) و حماسه ۹ دی تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم.

 

نظر شما