اختصاص ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات برای ساخت کیت تشخیص سریع کرونا با فناوری جدید

۱۳۹۹/۱۰/۰۸ - ۱۹:۳۴:۲۹
کد خبر: ۱۱۱۱۳۸۰
اختصاص ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات برای ساخت کیت تشخیص سریع کرونا با فناوری جدید
مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته (صحا) از در اختیار قرار دادن ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به یکی از شرکت‌های داخلی برای ساخت کیت تشخیص سریع کرونا با فناوری جدید در ماه‌های گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ "رضا نقی‌پور اصل" در نشست خبری در محل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته افزود: این آمار معادل عملکرد ۱۲ ماهه پارسال صندوق است و پیش بینی می‌شود تا پایان سال رشد ۳۰ تا ۳۵ درصدی در همسنجی با پارسال داشته باشیم.

نقی‌پور اصل ادامه‌داد: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه استان‌های اصفهان، البرز، آذربایجان شرقی، تهران، خراسان رضوی و فارس بیشترین تسهیلات را در اختیار شرکت های مستقر قرار دادند.

وی یادآور شد: فقط در حوزه فناوری اطلاعات، حدود ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات از سوی صندوق در اختیار شرکت‌ها قرار گرفت و پس از آن گروه های الکترونیک و نانو الیاف‌ها بیشترین تسهیلات را دریافت کردند.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته خاطرنشان کرد: در ۹ ماهه امسال در حوزه صدور ضمانت‌نامه نیز نزدیک به یک‌هزار و ۱۰ میلیارد ریال ضمانت‌نامه صادر شده است که در حوزه آی. سی. تی ۷۵ شرکت ۶۳۰ میلیارد ریال ضمانت‌نامه دریافت کردند.

وی پیش‌بینی کرد: برای سال ۱۴۰۰ درآمدهای شرکت بین ۹۰ تا ۱۰۰ درصد افزایش داشته باشد که از محل سود سپرده ها و تسهیلات ارزان قیمت و زودبازده امکان پذیر خواهد شد.

نقی‌پور اصل گفت: همچنین در نظر داریم از طریق صدور ضمانت‌نامه برای مگاپروژه ها اقدام کنیم که می‌تواند درآمدهای صندوق را افزایش دهد.

وی خاطرنشان کرد: سالیانه بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ شرکت به صندوق مراجعه می‌کنند که توان پوشش خدمات برای حدود ۱۰۰ شرکت را داریم و برای پوشش همه درخواست‌ها ۷۰ هزار میلیارد ریال نیاز داریم.

نقی‌پور اصل  از در اختیار قرار دادن ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به یکی از شرکت‌های داخلی برای ساخت کیت تشخیص سریع کرونا با فناوری جدید در ماه‌های گذشته خبر داد.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز